Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Jeg har alltid lurt på hvordan AP-foreldre kan være så tilhengere av samsoving, som jo er en av årsakene til krybbedød. Fakta er at babyer opp til åtte uker (eller var det 12 uker?) har økt risiko for krybbedød når de samsover med foreldrene framfor om de sover i egen seng, dersom foreldrene røyker er denne risikoen forhøyet uansett babyens alder. Hvordan i all verden kan AP-foreldre forsvare at de legger babyene i sin egen seng, når man vet dette?? Dette er jo noe "alle" vet. Om man skulle være flink å la babyen sove alene de åtte første ukene, hvorfor da putte babyen i de voksnes seng når babyen har fått rutine i å sove alene?
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #3 Skrevet 5. november 2006 Nope. Ingen som gidder å la et forumtroll piske opp stemningen en søndag formiddag. Gjesp
Jens Skrevet 5. november 2006 #5 Skrevet 5. november 2006 Hva står AP for? ← Absolutely pling i bollen Neida, tror folk her inne er lei av alt mas om AP Søk på ordet, så finner du nok stoff
Saeria Skrevet 5. november 2006 #6 Skrevet 5. november 2006 (endret) Det står for attachment parenting og dette er et tema som fort blir hett her inne. Søk litt på amming eller samsoving her i forumet, så skjønner du hva jeg mener. Endret 5. november 2006 av Saeria
Gjest gjesta Skrevet 5. november 2006 #7 Skrevet 5. november 2006 Enkelte mennesker orker ikke hyling om natten. Mye enklere med samsoving. Og legger man ungen i midten slipper man flere barn som hyler.
Gjest Gjest_hardcore_* Skrevet 5. november 2006 #8 Skrevet 5. november 2006 Det står for attachment parenting og dette er et tema som fort blir hett her inne. Søk litt på amming eller samsoving her i forumet, så skjønner du hva jeg mener. ← Jeg vet at det er snakk om langtidsamming og samsoving, har fått med meg en del av diskusjonene. Jeg bare lurte på hva AP-forkortelsen sto for. Men nå veit jeg det. Takketakk.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #9 Skrevet 5. november 2006 haha er det mulig. tenk litt lenger enn bare din nesetipp så finner du mange gode grunner til samsoving ;-)
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #10 Skrevet 5. november 2006 Diskusjonen med AP-foreldre er jeg dritt lei. Men kan vi ikke bare kvele tråden ved å referere nye forskningsresultater som viser at mangel på serotonin i hjernen kan forårsake krybbedød, fordi barnet ikke snur seg i refleks om surstofftilførselen blir lav. http://www.forskning.no/Artikler/2006/oktober/1162300583.83
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå