Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #1 Skrevet 4. november 2006 Sønnen min har nå gått i barnehage i 5 uker og i løpet av den tiden har han vært hjemme i nesten 3 uker til sammen, pga sykdom (forkjølelse og feber). Nå, etter noen dager hvor han så å si har vært frisk, blir han forkjølet nok en gang Hva kan jeg gjøre for å styrke immunforsvaret hans? Jobben min henger i en tynn tråd nå pga stort fravær og det virker ikke som det vil bli noe mindre fremover.
Kayli Skrevet 4. november 2006 #2 Skrevet 4. november 2006 Det er vanlig at barn som nettopp har begynt i barnehage blir en del syke den første tiden. Det eneste du kan gjøre er å minimalisere risikoen for at han skal bli syk: passe på at han har varme og egnede klær og sko til å være ute i, bytteklær så han ikke går våt, lære han å vaske hendene ofte (hvis han er gammel nok til å forstå det), sørge for at han spiser variert og sunt, evt. gi han vitaminer. Når det gjelder jobben din så har du faktisk rett til å være hjemme med barnet ditt når det er sykt. Det er ingen grunn til oppsigelse!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå