Gå til innhold

Canesten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tok en Canesten stikkpille i går kveld og smurte meg med kremen.

Jeg har aldri gjort dette før, men regnet selvfølgelig at det ville komme litt ut igjen. I stad kjente jeg det kom noe ut, men det kjennes ut som sand! Tenkte at det skulle komme ut i klumper, ikke som sand. Men regner med at det er sånn den er da.

Hvor lenge skal jeg bruke kremen? Til symptomene er borte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg hadde urinveisinfeksjon i fjor sommer, og måtte derfor gå på antibiotika. Fikk beskjed av legen at antibiotikaen kunne utløse en soppinfeksjon, så jeg kunne kjøpe meg canesten og bruke samtidig slik at jeg forebygde det.

Hvor lenge du skal bruke canesten avhenger av om du bruker pille eller krem osv. Slikt pleier å stå på pakken. Jeg tror det er 1-dagers og 3-dagers kur.

Jeg liker ikke å stikke piller langt oppi der, synes det er ubehagelig. Så jeg smurte meg med krem i 3 dager. Det funket for meg.

Hvis det bare er 1 pille i pakken, så skal du bare bruke en pille. Så kan du kanskje smøre deg med krem i et par dager ekstra.

Håper dette var et greit svar!

Skrevet

Samme gjest her igjen. Canesten er veldig bra, alt står forklart i pakken. Den er effektiv, med en gang du begynner vil det begynne å forsvinne av seg selv.

Et godt tips! De på apoteket kan svare på alle mulige spørsmål om sånt, men hvis man synes det er ekkelt å snakke med de om det, så skal det alltid være godt forklart i pakken.

Skrevet

Kommer ut som sand igjen. Smør til det ikke klør og en dag til.

Skrevet

Et alternativ til Canesten og å slippe "sanden" er Pevaryl. Det er stikkpiller det også, den de inneholder fett som kommer ut morgenen etter. Etter en dusj er fettet borte og man slipper sandpapir i trusa.

Det er smak og behag hva man vil bruke, men jeg synes Pevaryl er mer effektivt også.

Det føler også med krem til tredagers-kuren.

Skrevet

Hei! Canesten er veldig effektiv, men du må være obs på at soppen kan bli motstandsdyktig ved vedvarende bruk!! Jeg var en del plaget av soppinfeksjon og fikk det utrolige gode rådet fra en sykepleier-kollega om å bruke yoghurt naturell. Så da skaffer du deg bare ei engangssprøyte på apoteket og sprøyter 2 ml opp i skjeden hver kveld i ei ukes tid. Litt kliss ja, men sunnere for kroppen og billigere, samt at jeg tror det er mere effektivt. Dette var for 2 år siden og jeg har ikke vært plaget med det siden. Lykke til :)

Skrevet

Bruk Canestenkremen i minst ei uke, selv om man kun bruker 1 eller 3 stikkpiller.(Også om symptomene er borte, det er for å være sikker på at soppen er helt vekk). Jeg har brukt Vivag (melkesyrebakteriestikkpiller) som forebyggende, og det hjelper faktisk! :) (Blir jo som yoghurt, bare at man får flere melkesyrebakterier i seg, og litt mindre kliss!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...