Gå til innhold

Daytrading kjøp og salg av aksjer


fruenge

Anbefalte innlegg

Ved siden av min egentlige jobb driver jeg på med daytrading. For de som ikke vet hva dette er så er det kjøp og salg av aksjer over kort sikt. Gjerne mange salg og kjøp på en dag. Er det flere kvinner her inn som holder på med dette. Har følelsen at det er flest menn som sysler med det.

Og om du holder på, hvordan går det i disse dager?

Selv står jeg litt på sidelinjen og avventer nå pga krigsfare ol.

Er litt sur fordi hvis jeg hadde fulgt magen min i går hadde jeg gjort 14.000 kr i løpet av en kort tid. Men det er lett å være etterpåklok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har nok ikke nerver til å day-trade i dagens marked, men synes det er morsomt å følge med litt. har investert mer langsiktig og håper det vil lønne seg. har prøvd meg litt på aksjespillet, og har nok litt å lære enda før jeg tør bruke egne penger på day-trading, men det kommer nok.

det er jo fryktelig spennende, og særlig i disse dager.

er iallefall glad for at jeg ikke kjøpte "folke-aksjen" telenor, da "alle" anbefalte det. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det fryktelig spennende.

Jeg satser mest på de små svigningen som på et par kr, men med nok akjser så gjør man for litt penger.

Ja, og taper og, skal ikke stikke det under stolen.

Konsentrere meg gjerne om "børsrally aksjer" som feks opticom som svinger som et beger.

Og jeg kan ikke komme over at jeg ikke kjøpte i går. f**************

Nei Telenor var nok ikke bra kjøp, Panfish derimot var nok lurt.

Tomra er lavt priset for tiden, likeså Tandberg Television. Dette er akjer som kan skyte fart igjen. Sist gang det ble uroligheter ute føyk Tandgberg i været, de selger nemlig vieokonferansutstyr.

en jeg tro rtgenelet at aksjene vil gå enda mer nedover, vi når nok ikke bunnen før ved årsskifte. Kanskje enda lenger frem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, opticom er er jo en typisk jojo-aksje som man kan tjene/tape mye på.

mener å huske at opc gikk til 900 kroner helt i begynnelsen...

pgs, stp, pan, med, pho og lignende er også fine jojo-aksjer.

er enig i at tad og taa er rimelig gode kjøp nå for tiden, ettersom de ligger rekordlavt. ser at tom er nede i 35, noe som jeg mener er et røverkjøp i det lange løp også. hehe, kanskje jeg må begynne seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, ravna, imponerende du kan jo forkortelsen jo!

tom tror jeg er et bra kjøp for langsiktig investering.

stp skal jeg aldri inni igjen, hos meg bare omdøpt til stupstone. har tapt for mye der.

pan havnet i dag på +5,%

toppnoteringen for opc har nok vært ca 2000 kr.

så nå venter jeg bare på nedgang på "nasse" og "nikken"så kaster jeg mer over opc igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :)

man må jo holde seg informert her i verden..

følger jo litt med, og leser stort sett hegnar og likesinnede daglig, for å sjekke trendene og hvordan markedet utvikler seg.

følger også med på stocklink i løpet av dagen, selv om denne ligger vel 15 minutter bak real-tid så får man jo en viss oversikt.

man må jo være forberedt den dagen man får en stor portefølje..:ler:

lykke til på neste opc-rally!

http://stocklink.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest diandre

Dette er spennende saker. Jeg er en av dem som har lyst til å begynne litt forsiktig med dette. Må jo bruke penger en har råd til å tape, og jeg er jo litt gnien slik da.... Men fruenge, hvordan begynnte du og hvor mye startet du med ? Har du tips til en nybegynner? Jeg skrev forresten inn til Gry her og ba om at det ble startet en tema ved navn økonomi, for jenter( og litt gutter da) som er interessert i slikt her på guiden. Ser at økonomispm ligger litt her og der her inne. Men sjefen ønsket ikke så mange temaer, så da så.

Mitt inntrykk er også at dette med økonomi generelt er en gutteting, og at det som jente er litt vanskelig å komme med. Blir fort blendet vi jenter, liksom, og da tør vi ikke. Iallefall ikke jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan jeg begynte, jeg bare kastet meg ut i det egentlig. Herrenge er jo også intr så vi tipser hverandre.

Les det du kommer over på stocklink og andre tilsvarende steder.

Hvor mye vi har å invistere med vil jeg ikke ut med, men det har over 5 nuller bak seg.

JEg gjør ikke dette hver dag, men litt sånn innimellom. Det betyr at jeg ikke kan sitte lenge med en aksje, kanskje bare i noen timer. Når man har en stor investeringssum, tror jeg, lettere å kjøe seg inn i der hvor det er små svingninger og gjøre penger. Ergo så er jeg ikke avhening av store hopp for å gjøre noen kroner.

For tiden følger jeg bare en aksje og er med på de små svingningene den har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...