Gjest Grønn Frosk Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Skal lage kransekakedeig i morgen, og den blir ganske så stor. Da sitter jeg igjen med i hvertfall 6 eggeplommer. Er det noen kaker etc. jeg kan kage med de? Har litt hjernteppe på hva jeg kan bruke de til selv. Blir kjempeglad for alle forslag
Brunhilde Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Du kan bake gullkake. Har aldri prøvd, men den er sikkert god!
salsera Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 En gang jeg hadde samme "problemet", laget jeg denne kaken. Det er oppskrift som jeg fant her inne og som jeg tror Arkana opprinnelig har lagt ut: Gullkake 150 g smør 150 g sukker 6 eggeplommer 2 dl kremfløte 225 g hvetemel 1 ½ ts bakepulver Rør smør og halvparten av sukkeret hvitt. Visp resten av sukkeret med eggeplommene. Pisk fløten nesten stiv. Bland smørkremen vekselvis med eggedosis og mel med bakepulver. Rør inn fløten. Hell i smurt formkake-form og stek ved 175 grader i ca 45 minutter.
LilleLy Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 Eggerøre/omelett med ekstra eggeplommer for eksempel...
Gjest piaf Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Du kan også bruke eggeplommene i crème brûlée...
Gjest Gjest_lilly_* Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 Du kan også bruke eggeplommene i crème brûlée... ← Oh, jaaaa. Har du en god oppskrift på dette? Pretty please?
Gjest Grønn Frosk Skrevet 3. november 2006 #7 Skrevet 3. november 2006 Åååhhh, creme brulée er grisegodt
Gjest Grønn Frosk Skrevet 3. november 2006 #8 Skrevet 3. november 2006 (endret) Var Englekaken forresten god, Salsera? mente naturligvis Gullkaken... Endret 4. november 2006 av Grønn Frosk
Gjest piaf Skrevet 3. november 2006 #9 Skrevet 3. november 2006 Jeg har ingen favorittoppskrift på crème brûlée, men fant en fra Andreas Viestad her i farten, og den inneholder fortrinnsvis eggeplommer og kremfløte, som de oppskriftene jeg har brukt tidligere. Crème brûlée.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå