Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 3. november 2006 #1 Skrevet 3. november 2006 Er det unormalt å skaffe seg resept for p-piller når en ikke trenger det som prevensjon? Noen av bivirkningene fra p-pillen kunne gagnet meg, men jeg synes det virker rart å si det til legen at det er derfor jeg trenger resept Må man gjennom helsesjekk for å få p-piller? uvitende
Gjest Elfrida Skrevet 3. november 2006 #2 Skrevet 3. november 2006 Det er ikke uvanlig at folk spiser p-piller for bivirkningene, blant annet for å få mindre blødninger og mindre menssmerter. Legen vil spørre deg noen spørsmål om helsa di, og antagelig ta blodtrykket. Du trenger ikke ta noen gynekologisk undersøkelse for å få p-piller, men hvis du aldri har gjort det kan det hende h*n vil anbefale det.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #3 Skrevet 3. november 2006 kan pillen gjøre syklusen mer regelmessig også?
Sandra Skrevet 3. november 2006 #4 Skrevet 3. november 2006 (endret) Ja, syklusen blir regelmessig. Du får en bortfallsblødning i den pillefrie uken, ofte 3-4 dager etter den siste pillen før den pillefrei uken. Endret 3. november 2006 av Sandra
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #5 Skrevet 3. november 2006 Blødningene blir regelmessig, men du har ingen syklus. De fleste med ustabile sykluser vil få like store (eller større) problemer når de slutter på de.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #6 Skrevet 3. november 2006 men hvis du får monofasepiller kan du ta flere brett etter hverandre, og dermed får blødning skjeldnere, f.eks hver andre eller tredje måned.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 Det er vanlig å ta p-pillene av andre grunner enn som prevensjon. Jeg begynte på pillen for å få mindre smerter og lang tid mellom hver blødning, noe som fungerte veldig bra. Men som en tidligere har nevnt vil problemene stort sett komme tilbake når du slutter på pillen igjen. Jeg ville ha hørt med legen, kanskje det hjelper mot de problemene du har.
Gjest gjesta Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Legen min syntes virkelig at eg skulle gå på p-piller sjølv om eg ikkje hadde regelsmessig sex. tar dei pga kviser! Ho mente at det ikkje var farlig å gå på over lenger tid..
Amanlis Skrevet 4. november 2006 #9 Skrevet 4. november 2006 Jeg vil ikke tro at legen spør deg hvorfor du vil ha resept på p-piller om du ikke sier noe om det selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå