Gå til innhold

Sight seeing i Barcelona

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal til Barcelona, og dermed på sightseeing.

Jeg skal på en 3,5 timers bysightseeing som heter "Barcelona Highlights"

Det jeg lurer på er om noen kan hjelpe meg og gjette på om det er med buss eller til fots?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å svare her også jeg... ;)

Jeg vil anta at det er med buss for Barcelona er alt for mye spredd utover til at en slik tur ville bli velllykket til fots.

Vi tok en seightseeingsbuss da vi var der. Det selskapet vi brukte hadde to ruter (rød og blå) som hver bruker omtrent 2 timer, men det er mulighet til å gå av og på som man vil på ulike stopp. Vi tok den rød som jeg følte kjørte forbi de fleste kjente severdighetene i byen. Den blå gikk mer ned mot havnen og gjennom gamlebyen. Mulig at dere skal ta begge turene.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Kjære HB, hva skulle jeg gjort uten deg? :kose:

Tusen takk skal du ha, jeg har reumatisme, og er ikke på noe vis istand til å gå rundt i timesvis, så jeg var litt nervøs her....

takk!! :)

Skrevet

Her ser du i hvert fall selskapet vi var med. Som sagt tok vi den røde ruten og vi gikk kun av ved La Sagrada Familia (den kirken som fortsatt ikke er ferdig etter mer enn 100 år). Resten holdt det å ha sett fra taket på bussen, i hvert fall for å få et overblikk på et kort besøk. Skal du bruke kreftene dine på å gå vil jeg tro at det er best å gjøre i gamlebyen, men dit kom aldri jeg meg. Ellers er det jo et og annet shoppingsenter å besøke...

Hilsen Lille meg

Skrevet

Henger meg på de som sier at det helt sikkert er med buss, byen er for stor til at dette kan gjøres til fots. Og så må jeg si: Gled deg!!! Elsker Barcelona, det er masse fint å se på og forhåpentligvis kan du suge til deg litt av stemningen i byen selv om du sitter på et busstak! God tur!

Skrevet

Bussturen er flott, så det kan du glede deg til! Men ta med godt med klær, for man ser best når man sitter oppe på busstaket, og det blir lett kaldt selv om det er varmt i Barcelona midt på dagen fortsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...