Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #1 Skrevet 2. november 2006 Skal prøve å gå ned til halv dose til våren, så jeg må få tak i en slik. Noen som vet hva det koster på apoteket? Og deler en slik ALLE piller? Har litt blandede erfaringer med å få en pille i to like deler, enten blir det en stor og en liten, eller så blir det bare pulver
mee mee Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 leste ganske nyrlig at man måtte være forskiktig med å dele pillene, for det kunne være riktig farlig. fordi han får i seg nyttestoffet for fort. men det er gjerne de pillene med slikt lag over. så det var en tommelfingel regel på at man kun skulle dele de pillene med delestrek.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Stemmer det, men de pillene jeg har kan tygges om jeg hadde hatt smaksløker som aksepterte det
monikabrx Skrevet 2. november 2006 #4 Skrevet 2. november 2006 Det har ikke noe med smaksløker å gjøre. Noen piller er belagt med et stoff, slik att de ikke skal løse seg opp før de er i magen. Sånne piller kan skade tarmen.. Tror ikke det er så mange, men sjekk.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #6 Skrevet 2. november 2006 Den typen pilledeler vi selger på "mitt" apotek koster mellom 50-100 kroner, husker ikke nøyaktig pris. Den deler nok de fleste tabletter ja, det er et skarpt "barberblad" i midten, man trykker lokket ned over tabletten og voila; delt! Men som andre har nevnt over, husk å sjekke at tablettene kan deles! (Forøvrig finnes det også en tablettknuser til ca. samme pris).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå