Gå til innhold

Kalde fingre på jobb....

Fremhevede innlegg

Gjest Jente_81
Skrevet

Sitter i kundemottak på jobb i et svært lokale.....

Oppvarmingen er ikke den beste og jeg hører det blir værre jo kaldere det blir.

Jeg sitter mye på dataen....... har sååå kalde fingre og blir stive etterhvert.

Det skal sies at jeg lett får kalde fingre og kalde ben da jeg har slitt med dette hele livet. Er nå 25 år.

Hva kan jeg gjøre?

Vanskelig å taste på dataen med handsker :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk pulsvanter/ pulsvarmere. Det hjelper på fingrene selv om ike de er dekket. Viktig å holde pulsen varm, samt føttene; bruk ull!

Skrevet

*ta noko varmt å drikka

*kjøp deg noko varmt tynt ullundertøy

*ha på deg ullgensar/trøye(mohairgarn er veldig varmande)

*strikk eller kjøp deg pulsvarmarar

Skrevet

Får du i deg nok næring, har du sjekket blodprosenten?

Skrevet

Prøv å sitte høyere eller senk arbeidsbordet, så underarmen liksom heller litt nedover i stedet for i rett vinkel/oppover. Det har i hvert fall hjulpet meg på kalde dager foran pcen.

Skrevet

"Klarinettvanter". Slike med bare fingertuppen bar. Sliter selv med iskalde hender, og likfingre etter noen skjevgrodde brudd, og har sittet gjennom uttallige eksamener i kalde lokaler med "klarinettvanter". :)

Gjest Jente_81
Skrevet

Er frisk som en fisk i følge legen........... Må gå med firma tøy på jobb. Har t-skjorte under skjorta og genser over. Er ikke kald enda, så håper vi får utdelt noen bedre gensere etterhvert.

Pulsvarmer? hva er det?

Skrevet

Om du sitter mye ved tastaturet, hva med å kjøpe en elektrisk varmepute?

Koster et par hundre,og er veldig flat.

Legg den på pulten,slik att armene hviler på den.

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men er genserene dine lange nok? Du taper masse varme via magen, så hvis du får glippe mellom bukse og genser når du setter deg ned blir du fort kald. Jeg fryser som pokker hvis jeg ikke har lange nok gensere.

Skrevet

Ta på deg en trøye og en strømpebukse av tynn ull under "uniformen". Ha med deg en termos med varmt vann + en kopp. Hold rundt denne innimellom. Vær varm på bena. Kanskje du kan ha med deg pledd? Eller som de skrev over, varmeteppe, eller en sånn elektrisk sak til å putte føttene ned i?

Men noen ganger funker det bare ikke å bli varm. Det er et meget kjent fenomen. Kulda har liksom satt seg i skjelettet. Det eneste som hjelper da er et varmt bad eller et kvarter på varmekablene på badet...men det er ikke alltid så lett å få til dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...