Gå til innhold

Er det trygt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg slutta på pillen for en liten stund siden, vi planlegger barn om ikke så altfor lenge, så nå bruker vi bare den der "hoppe av i svingen metoden", for skulle noe skje så gjør det ingen ting. men det jeg lurer litt på, kan mannen komme inni meg mens jeg har mensen? det skal jo være trygt da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal vel ha rimelig flaks/uflaks for å bli gravid under mensen, du må ihvertfall ha VELDIG korte sykluser.

I og med at det ikke er noe krise om du skulle bli gravid, tror jeg virkelig jeg hadde tatt den sjansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant du ikke har korte sykluser, eller kort lutealfase så skal det mye til for at du blir gravid de første 2-3 blødnigsdagene.

Jeg personlig hadde ikke brydd meg noe særlig siden barn uansett var halveis planlagt.

Men se litt på http://www.who.int/reproductive-health/pub...ons/mec/mec.pdf og www.ovusoft.com. Der kan du finne mer statestikk og informasjon :) www.snartgravid.com kan kanskje også være av interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet med å ha sex mens en har mensen er at det er større fare for infeksjoner pga at slimhinnen er på vei ut. Vær iallefall VELDI nøye med hygiene dersom du har sex mens du har mensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe av i svingen er den dummeste 'prevensjon' som finnes. Det er fremdeles mulig å bli gravid, selv om det er mindre sannsynlig. Akkurat når det kommer til kroppen, kan det være tildels store individuelle avvik fra 'normalen'.

Da tenker jeg særlig med tanke på 'trygg uke' og andre fine uttrykk jeg har inntrykk at endel verpesjuke damer klamrer seg til for å få gutten til å komme inni seg.

Ok, litt bastant muligens, men har selv vært borti hvertfall fire tilfeller av bekjente som har brent seg på hoppe av i svingen og/eller kun p-piller. Bruk kondom ,så er det litt sikrere. Eller prøv ut analsex, kan vel ikke komme stort nærmere himmelen( om du ikke er en tantrisk sex-guru ).

Lykke til med prøvingen når den evt starter. Et dumt spørsmål til slutt: hvorfor ikke bare prøve med en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, litt bastant muligens, men har selv vært borti hvertfall fire tilfeller av bekjente som har brent seg på hoppe av i svingen og/eller kun p-piller. Bruk kondom ,så er det litt sikrere.

En liten avsporing, men. Brukt riktig er p-piller nesten 100% sikkert, sikrere enn kondom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt riktig er p-piller nesten 100% sikkert, sikrere enn kondom...

Om det er 99.5% sikkert, er det fremdeles nok til at det kan bli noe mer ut av det. Det står svart på hvitt at det ikke er 100% sikkert. Sikrere enn kondom skal da ikke så mye til. Det er nok at man holder på for lenge etter sædavgang at sæd kan finne veien ut av kondom og inn i skjeden.

Det skal vel legges til at min ungefobi er ekstrem. Dette til tross for at jeg liker sex uten kondom. Men det er ikke dermed sagt at nytelse overvinner fobi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett samme tallene tidligere, men allikevel er det interessant å se linken fra WHO:

Ingen beskyttelse = 85 graviditeter pr år

Sæddrepende middel. Vanlig bruk = 29 Perfekt bruk = 18

Hoppe av i svingen: Normal bruk = 27 Perfekt bruk = 4

Periodisk avhold: Normal bruk = 25

Kalender: Perfekt bruk = 9

Ovulasjon metodh: Perfekt bruk = 3

Sympto termal: Perfekt bruk = 2

Post-ovulasjon: Perfekt bruk = 1

Kondom: Normal bruk = 15 Perfekt bruk = 2

P-pille, p-plaster, p-ring og minipille: Normal bruk = 8 Perfekt bruk = 0.3

Depo-provera (p-sprøyte): Normal bruk = 3 Perfekt bruk = 0.3

Kvinnelig sterilisering: Normal bruk = 0.5 Perfekt bruk = 0.05

Mannlig sterilisering: Normal bruk = 0.15 Perfekt bruk = 0.10

Ikke at det har stort å si for hvordan vi forholder oss til prevensjon. Men vi har holdt på med hoppe av i svingen og ovusoft i flere år, så det er litt ok å få bekreftet (igjen) at det at jeg ikke har blitt gravid til nå er statistisk normalt, og ikke nødvendigvis behøver bety at vi får problemer når vi begynner prøvingen i løpet av 2008 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt sikre perioder i nesten 10 år (persona), og har enda ikke blitt gravid. Det siste halvannet året har vi brukt hoppe av i svingen metoden (uten persona), og ikke blitt gravid.

Har tatt noen tester, og er fruktbar. Mannen min har to barn, så han er i alle fall fruktbar.

Jeg mener sikre perioder-metoden er undervurdert. Kunne ikke falle meg inn å dytte kunstige hormoner inn i kroppen, og kondom er pes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...