Gå til innhold

Om å haike


Livets datter

Har du noengang haiket?  

  1. 1. Har du noengang haiket?

    • Nei, aldri!
      37
    • Ja, noen få ganger
      20
    • Ja, men kun hvis vi er flere
      14
    • Å haike er jeg ikke redd for!
      9


Anbefalte innlegg

Gjest Seleena
:o

skal du banke dttra di fordi hun haiker

'

Reagerte eg og på! :roll: Tex skal gi dattera ein skikkeleg omgong, men kvifor haikar vi ikkje? Jo for å UNNGÅ ein skikkeleg omgong.

( :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg haiker, og har gjort det lenge. Er ikke veldig glad i å haike alene, så hvis det bare er meg så ser jeg an sjåføren. Gamle damer er ikke like skumle som trailersjåførtyper, for eksempel. Haiker aldri alene om kvelden heller, og ikke langt. Her i Oslo er det ikke helt trygt føler jeg.

Men på fjellet kan man haike. Spesielt hvis man ikke rekker bussen ned fra fjellet som går en gang om dagen. Fra Straumbu til Otta, for eksempel, kremt. Be gjerne brukern Virvel om resten av historien.

Har egentlig aldri opplevd noe ubehagelig med haiking. Det eneste var en slesk ung spanjol i Mercedes som kjørte meg da jeg krasjet på sykkel og holdt på å komme forsent til et jobbintervju. Han kjørte meg helt til døra, og ba om telefonnummeret mitt i betaling. Jeg bare opplyste han om at det var kjæresten min han hadde kjørt meg til, og at han antakeligvis ikke ville bli veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte av mammaen min at jeg aldri måtte haike! Og som den snille piken jeg er så har jeg faktisk aldri gjort det!

Har vel fått servert så mange skrekkhistorier at det har skremt meg fra å haike.  :o

Samme her. Og det er jeg glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

skjønner ikke helt de som ikke tør å haike i oslo..

gærninger finnes det jo overalt..

må da være mye verre å haike på en øde landevei enn midt i oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har haiket litt, aldri alene, aldri tatt opp haikere. Kommer heller aldri til å ta opp haikere. Synd at ikke samfunnet er sånn at man kan ta opp haikere egentlig..

Jeg og en venninne jeg bodde med pleide ofte å haike fra der vi bodde (Lade) og ned til byen når vi skulle ut før, etter å ha forsa litt hjemme. Stakkars folk, fikk to skravlehøner i bilen :ler:

Jeg har tatt pirattaxi alene en gang på natten, uten halvnakent antrekk. Det var to stykker ca. arabere, og under turen slo det meg hvor enkelt det hadde vært for to menn å overmanne meg. Så jeg pratet og var hyggelig med dem, tenkte det ville redusere meg fra et vilkårlig hull og til å bli en person for dem. Litt ufortjent overfor dem, for de gjorde ingenting galt. Er ikke redd for å ta vanlig taxi, og aldri redd for å gå hjem alene om natta her i Trondheim. Eneste er at jeg ikke presser meg frem over gangfelt, i tilfelle bilen som kommer har fyllekjører.. Ville derimot ikke gått hjem alene i Oslo.

Haiket også med en venninne i San Francisco da vi mistet bussen og vi MÅTTE komme oss hjem. Mannen som plukket oss opp kjørte oss til døren mens han formante oss fremmede fugler at vi måtte aldri aldri aldri haike i en by som SF eller noested, det var så mye stygt som skjedde da. Jeg tror faktisk han plukket oss opp kun fordi at ingen slemme skulle få sjansen. Så det gjorde vi faktisk ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er helt imot haiking!

Kommer til å være utrolig streng med døttrene mine da de blir eldre.

Jeg var dum nok til å haike noen ganger i ungdomen, måtte jo på FEST!!

Det gikk bra med meg, men ....

Jeg hadde en gang en litt artig opplevelse:

Jeg og ei veninne stod i veikanten ved en større europavei og haiket, da stoppet det en mann som kom kjørende med bil og campingvogn.

Han var italiener (ikke at det betyr noe da), og var på vei til Oslo. Vi fikk haik, og mens vi satt i bilen ringte kona hans, så vi fikk beskjed om å være stille, så ikke kona skulle høre at han hadde noen i bilen.

Da vi kom frem dit vi skulle , stoppet han bilen åpnet dørene og ga oss 200 kr så vi kunne ta drosje tryggt hjem, for han synes det var dumt av vi som var to ungene jenter skulle stå langs veien og haike

Glemmer aldri den mannen, og han ga meg en tankevekker, har aldri haiket etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg svarte nei litt for fort. Jeg og sambo haiket sammen en gang. Jeg hadde aldri haiket alene eller sammen med en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg haiker ikke :o

Synes vel at det å haike er å gamle litt med livet , man vet ikke hvem man sitter på med, hva de vil og hvor stabile de er. Så jeg synes på en måte det er å be om utrygghet!

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...