Catzy Skrevet 31. oktober 2006 #1 Skrevet 31. oktober 2006 Min kjære og jeg reiser til Seattle i desember. Han vil være opptatt på dagtid, så jeg må aktivisere meg selv. Regner med at det er nok av bra butikker å slå i hjel tid i, men jeg skulle gjerne hatt tips til andre ting å finne på også. Har sett litt på jazzkonsert en dag og byvandring en annen, men vil gjerne ha tips om helt andre ting også. Catzy
Gjest Fantus Skrevet 2. november 2006 #2 Skrevet 2. november 2006 Byvandring i Seattle er flott, sælig hvis du får med deg den som går under bakken til de gamle delene av byen. I tillegg er det et flott akvarium i byen med masse sjødyr, hvis du syns sånt er morsomt Ta med godt, varmt regntøy, klimaet er omtrent som i Bergen.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #3 Skrevet 2. november 2006 Se "Sleepless in Seattle" før du reiser -kanskje du får noen tips fra den.
Catzy Skrevet 2. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. november 2006 Ah, akvarium er alltid gøy! Får nesten gå dit sammen med mannen min, men vi skal nok dit. Hvilke andre filmer eller tv-serier enn "Sleepless in Seattle" og Frasier er fra Seattle? En eller annen grungefilm? Tips mottas med takk!
Loquita Skrevet 4. november 2006 #5 Skrevet 4. november 2006 HeiHei Jeg er født og oppvokst i Seattle, men har desverre sett altfor lite av byen ettersom jeg har bodd i Norge stort sett hele livet.... Men kan jo minne om at band som Nirvana, Pearl Jam og Jimi Hendrix har sine opphav i Seattle, så det er jo verdt å sjekke ut slike ting...f.eks the EMP (experience music project) -der er d også en stilig restaurant/bar. Starbucks coffee ble grunnlagt i Seattle, så kanskje ta en kaffekopp der eller på Seattle's best coffee?! Ville også sjekket ut nabobyen, Tacoma, hvor de har et utrolig fint glassmuseum(!!!) Ikke la deg skremme av lukten (the aroma of tacoma), de har en papirfabrikk der som har en merkelig lukt...
Catzy Skrevet 4. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 4. november 2006 Rar lukt fra papirfabrikk har de jo i Moss også, så det skal jeg nok overleve. Hvordan er transportmuligheter mellom Seattle og Tacoma? Har også hørt om butikkjeden Marshall's. Noen som vet om det finnes noen butikker i eller rundt Seattle, og hvordan man evt. kommer dit?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #7 Skrevet 4. november 2006 HeiHei Jeg er født og oppvokst i Seattle, men har desverre sett altfor lite av byen ettersom jeg har bodd i Norge stort sett hele livet.... Men kan jo minne om at band som Nirvana, Pearl Jam og Jimi Hendrix har sine opphav i Seattle, så det er jo verdt å sjekke ut slike ting...f.eks the EMP (experience music project) -der er d også en stilig restaurant/bar. Starbucks coffee ble grunnlagt i Seattle, så kanskje ta en kaffekopp der eller på Seattle's best coffee?! Ville også sjekket ut nabobyen, Tacoma, hvor de har et utrolig fint glassmuseum(!!!) Ikke la deg skremme av lukten (the aroma of tacoma), de har en papirfabrikk der som har en merkelig lukt... ← Hvordan kan du være oppvokst i Seattle vis du har boddi Norge stort sett HELE livet?
Loquita Skrevet 4. november 2006 #8 Skrevet 4. november 2006 Ganske enkel forklaring: Min mor er norsk og min far er amerikansk. De er skilt og bor i hvert sitt land. Jeg har bodd i begge landene i oppveksten, men i Norge de siste årene. Grei nok forklaring for deg?!
Catzy Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. desember 2006 Kom hjem fra Seattle-turen i dag. Kollektivtransport i Seattle-området er veldig greit. Det er en t-bane der, og det går busser over alt, og det er rimelig. Vi besøkte akvariet (takk for tips, veldig søte seler og otere), Pike Place Market, SpaceNeedle, EMP og SciFi-museet. Besøkte bydelen Capitol Hill for en litt alternativ opplevelse. Shoppet altfor mye. Fant noen rimelige butikker (Ross, Nordstrom Racks, Old Navy) og noen dyre butikker (Sway and Cake). Spiste frokost på Seattle's Best Coffee og en haug med andre kaffesjapper. Så Borat på kino. Været var veldig varierende. Noen dager var det sol og oppholdsvær, andre dager skybrudd. På natt til fredag var det vindstorm, og 1 million mennesker var uten strøm. De fleste fikk strømmen tilbake i løpet av helga, mens andre kommer til å være uten fram til fredag. Og så så det ut til å komme en skikkelig kuldeperiode (rundt 0C!!!! Det er faktisk veldig kaldt der.) Likte Seattle veldig godt, og reiser dit gjerne igjen.
pusejenta Skrevet 28. desember 2006 #10 Skrevet 28. desember 2006 Hvor mye betalte du for fly reise? Jeg skal prøve å besøke familie i seattle området i vår/høst eller helst når det er rimeligst...........
Catzy Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #11 Skrevet 29. desember 2006 Tror vi endte opp med å betale ca 10.000 kr. Vi fløy med SAS. Hvis du er tidlig ute med bestilling, så blir det mye rimeligere enn ved å utsette. Første gang vi sjekket biletter, mener jeg det kom på ca 6.000. Da vi bestilte, var det plutselig oppe i 10.000, men det kunne fort ha blitt ca 16.000 også. Vi bestilte ca 4 uker før avreise. Det er flere selskaper som flyr, men flere av disse har en mellomlanding i Europa og en i USA. Både KLM og SAS flyr direkte fra "oppsamlingssted" i Europa. Sjekket prisene på reise i oktober på www.gotogate.no, og der var det nå litt over 6000 kr. Vær også klar over at hvis du reiser fra Seattle på en helgedag, kan det bli dyrere enn hvis du reiser mandag - torsdag.
*Annie* Skrevet 30. desember 2006 #12 Skrevet 30. desember 2006 De billigste billettene til Seattle ligger som regel like under 5000 kr, prøv feks KLM som har kampanje priser nå!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå