Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått invitasjon om G-mail og har noen spørsmål. Tar et spørsmål først, så avleder kanskje andre utav det.

Håper noen kan svare :)

Må jeg åpne en nettside og logge meg inn for å komme til g-mailkontoen etter at den er opprettet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan legge en snarvei på skrivebordet ditt, da slipper du å logge inn hver gang. Du kan også bruke Outlook hvis det passer deg bedre.

Skrevet
Du kan legge en snarvei på skrivebordet ditt, da slipper du å logge inn hver gang. Du kan også bruke Outlook hvis det passer deg bedre.

Takk Hui :)

Vet du hvorfor folk sier gmail er så bra? Hva er så bra?

Skrevet
Takk Hui :)

Vet du hvorfor folk sier gmail er så bra?  Hva er så bra?

Tja, lagringsplassen er jo stor. Funker greit. :)

Gjest Kaffomann
Skrevet

Stor lagringsplass. Ellers er det vel mer en hype. Mulig det blir bra om noen år, med at google gir deg office-applikasjoner på nett, kalender (som kan deles) og chatting. De har det nå, men er litt i tidlig stadiet akkurat nå.

Skrevet

Oki, takk for svar igjen :)

Da tror jeg at jeg oppretter en konto til bruk der jeg ikke vil oppgi onlinekonto.

Skrevet

Ett lite spørsmål: Jeg bruker gmail til privatpost, men vil ikke ha den liggende åpen på jobb hele dagen. Jeg vet at på min forrige arbeidsplass installerte jeg en slik e-postvarsler til gmail. Men jeg husker ikke hvor jeg fant den. Hjelp?

Gjest DapperBloke
Skrevet

Google og Gmail genialt? Jo, kanskje for Google selv.

Hva man ikke vet, har man ikke vondt av heter det. Jeg er riktignok ikke helt sikker på sannheten i det ordtaket.

Jeg hadde ikke engang vurdert å legge i fra meg en personlig profil i Google-systemet med viten og vilje.

Skrevet
Google og Gmail genialt? Jo, kanskje for Google selv.

Hva man ikke vet, har man ikke vondt av heter det. Jeg er riktignok ikke helt sikker på sannheten i det ordtaket.

Jeg hadde ikke engang vurdert å legge i fra meg en personlig profil i Google-systemet med viten og vilje.

Så personlig trenger det da ikke å være. Jeg ville ha etternavnet mitt i mailadressen - derfor brukte jeg det navnet både som fornavn og etternavn, som støttemailadresse oppga jeg en hotmailadresse, og land endret jeg til Fiji (får aldri spam da).
Gjest DapperBloke
Skrevet

Din IP-adresse knytter deg til Norge. Samtidig vil cookies som Google setter kjenne deg igjen uansett hviken tjeneste du bruker fra Google og deres samarbeidspartnere. Det betyr at f.eks. alt du sender, leser og søker på kan knyttes til deg.

Skulle gjerne ha tatt en titt i hva som finnes i Googles enorme databaser..

En annen ting er at når du oppgir falsk informasjon, så bryter du den avtalen du har lest og godtatt.

Skrevet

Jeg savner mappefunksjon i gmail, jeg! Men lagringsplassen er bra, så jeg blir nok værende hos gmail likevel. Teit at dersom du laster ned til outlook, så skjønner den ikke hva som er sendt fra deg, men legger alt i innboksen (joda, har rettet opp i det ved å lage en regel, men det burde jo ha vært merket på et slikt vis at man ikke trengte det da).

Skrevet
En annen ting er at når du oppgir falsk informasjon, så bryter du den avtalen du har lest og godtatt.

Uff for en forbrytelse. Tenk å oppgi etternavn som fornavn - umoralsk. Og tenk å være så lei spam at man setter et annet opprinnelsesland. Hadde de automatisk kjørt mot ip-adresse, så hadde de nok droppet at vi skulle skrive land overhodet.

Døm meg, jeg har begått en stor forbrytelse. Helt på lik linje med hva jeg har gjort hos hotmail.

Men du kan sikkert trøste deg med at det kun er jeg som gjør noe så ille, så da er jo ikke skaden så stor likevel ;)

Skrevet
Din IP-adresse knytter deg til Norge. Samtidig vil cookies som Google setter kjenne deg igjen uansett hviken tjeneste du bruker fra Google og deres samarbeidspartnere. Det betyr at f.eks. alt du sender, leser og søker på kan knyttes til deg.

Skulle gjerne ha tatt en titt i hva som finnes i Googles enorme databaser..

Akkurat, men likevel skal du dømme folk som ikke ønsker å bli så lett identifisert?

Ser ikke på cookies som noe stort problem. De slettes sammen med midlertidige filer for hver gang jeg logger av nett.

Gjest Kaffomann
Skrevet

Jeg tror Dapper bare prøvde å si at man i utgangspunktet binder seg til en avtale mange ikke er klar over, og at Google kan bruke informasjonen til målrettet reklame. Men for mange som ser på Google som frelseren, veien og livet, kan det være at slike opplysninger svir og det dermed er greiest å gå ned i en skyttergrav og skyte fra hofta.

Skrevet
Jeg tror Dapper bare prøvde å si at man i utgangspunktet binder seg til en avtale mange ikke er klar over, og at Google kan bruke informasjonen til målrettet reklame. Men for mange som ser på Google som frelseren, veien og livet, kan det være at slike opplysninger svir og det dermed er greiest å gå ned i en skyttergrav og skyte fra hofta.

Jeg ser ikke på det som noe annet en en reservekonto til bruk der jeg ikke vil oppgi onlineadressen min.

Jeg har spurt hva som er så bra med den, men har i grunnen ikke fått noe svar på det - utenatt at den er så genial.

Skrevet
Jeg har spurt hva som er så bra med den, men har i grunnen ikke fått noe svar på det - utenatt at den er så genial.

My lagringsplass (som har blitt nevnt) og jeg synes i hvertfall spam-funksjonen fungerer mye bedre enn hos hotmail. Har bare opplevd et par ganger der spam faktisk har havnet i den vanlige innboksen. Og vanlig epost har aldri havnet i spam-mappa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...