Gå til innhold

Ledighetstrygd?


lol

Anbefalte innlegg

Jeg frykter å bli stående uten jobb i løpet av våren/sommeren, og lurer på hva som legges til grunn for beregning av dagpenger/ledighetstrygd? Inntekt siste x ant. måneder, eller fjorårets ligning? Noen som vet?

Den opprinnelige planen var nemlig å redusere til 80% stilling fra nyttår, men pga. faren for oppsigelse har jeg ikke våget å begi meg ut på det, har tenkt at jeg måtte sørge for å ha fullt grunnlag i tilfelle jeg skulle bli arbeidsledig. Men så var det noen som mente at ledighetstrygd beregnes ut fra fjorårets ligning, og da har det vel forsåvidt ikke så stor betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beregningsmåten for dagpenger, hentet fra www.aetat.no

Dagpengenes størrelse fastsettes på grunnlag av arbeidsinntekt og eventuelle ytelser du har fått utbetalt i siste kalenderår før du fremmet krav om dagpenger. Ytelsene kan være dagpenger ved arbeidsløshet, sykepenger, fødselspenger eller adopsjonspenger. Engangsstønad ved nedkomst faller utenfor. Gjennomsnittet for de tre siste årene benyttes dersom dette gir et bedre resultat. Beløpet blir oppjustert etter bestemte regler og utgjør dagpengegrunnlaget. Selvstendig næringsinntekt regnes ikke med. For personer over 64 år kan næringsinntekt, på visse vilkår, likevel regnes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...