Gå til innhold

Forelsket i veileder

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Karen_*
Skrevet

Ja, dette er flaut! :sjenert:

Jeg har en veileder på over 50 som jeg har forelsket meg i. Han er litt av en personlighet, og er utrolig intelligent og sjarmerende. Jeg er mest opptatt av å imponere ham med det jeg skriver, så det har da noen positive sider :forvirret:

Dette må da være ganske vanlig? Ung kvinne møter eldre mann - en mann som er smart, hyggelig og interessert i det jeg holder på med?

Men det er uansett en merkelig følelse...

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, annet enn å høste litt sympati kanskje :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bli forelsket er helt greit, men hold det for deg selv.

Hvis du sier noe skaper du en vanskelig situasjon både for deg selv og veileder.

Sjansen er også stor for at du må bytte veileder, noe som ikke alltid er ideelt hvis man holder på med master eller PhD

Skrevet

Du sier ingenting om din egen alder da eller om noen av dere har kjæreste!

Som du selv sier gjør du jo "leksa" di bra pga. han, så det er jo kjempepositivt ;)

Gjest Gjest_Karen_*
Skrevet

Jeg er 27. Jeg har samboer og han har familie. Det er heldigvis ikke slik at jeg ser for meg noe mellom oss, og jeg har heller ikke tenkt å si noe. Som Pulverheksa skriver har jeg jo ikke lyst til å bytte veileder tross alt, han er utrolig faglig dyktig.

Bare et lite hjertesukk.

Skrevet

Huff, dette er ikke greit. Jeg har hatt lignende problemer selv, og det var ikke trivelig. Jeg tror det beste du kan gjøre, er å akseptere at du føler det du føler, og utnytte de positive effektene det har, nemlig at du anstrenger deg ekstra for å prestere faglig. Utover det vet du godt at det ikke kan bli noe mer mellom dere, så da er det ikke så mye å gjøre. Lykke til med oppgaven din! :)

Skrevet

Jeg har ikke blitt forelsket i veileder selv, men jeg kan godt forstå at noen blir det. Veilederen min har i hvert fall vært svært tilstede for meg, og trått støttende til i en veldig stressende periode. Det er kanskje her det ligger? Tror du du ville forelsket deg i ham hvis dere hadde møttes under andre omstendigheter?

Uansett holder jeg med de over, utnytt det faglige utbyttet du får ;) Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...