Gå til innhold

herregud... jeg vet ikke hva jeg ønsker meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har bursdag nå til torsdag (grøss, 26 år allerede) og er totalt blank på hva jeg ønsker meg...

det jeg ønsker meg er såpass dyre ting som jeg foretrekker og kjøpe selv og mamma liker ikke å gi penger, hun synes det er så upersonlig.

smykker og klær liker jeg å kjøpe selv for jeg er utrolig kresen, dill og dall til hus har jeg nok av og spa/hud/fotpleie er ikke min greie.

jeg har ikke anledning til å reise avgårde så billige flybilletter etc er også uaktuellt.

bøker er også en ting jeg foretrekker å kjøpe selv.

prøvde å hinte om muligheten "gavekort" men dette stiller tydeligvis i samme klasse som penger, det samme gjelder gave til organisasjoner osv.

herregud jeg blir sprø, var så mye enklere før når man bare kunne ønske seg en barbiedukke eller noe sånt.

noen med tips ? tatt fra tidligere gaver så ligger det i prisgruppen ca 1000 kroner

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å si til mamman din at du ikke ønsker deg en gave, men heller at hun for eksempel spanderer en bedre middag på en restaurant for dere to, eller noe annet dere kan gjøre sammen som en mor & datter - greie? Opplevelser som kan bli til gode minner er mye mer verdt enn ting man egentlig ikke trenger :)

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

En ny pute! Puter blir så fort daffe, ingenting er som en god, deilig, ny pute. Eller ullsokker, nå som det begynner å bli kaldt. En aloe-vera plante, nytt tøft søppelspann, kalender til neste år, årsabbonnement på et blad du liker, noe til kjøkkenet du mangler.

Skrevet
En ny pute! Puter blir så fort daffe, ingenting er som en god, deilig, ny pute. Eller ullsokker, nå som det begynner å bli kaldt. En aloe-vera plante, nytt tøft søppelspann, kalender til neste år, årsabbonnement på et blad du liker, noe til kjøkkenet du mangler.

he he, jeg kjøpte meg akkurat ny pute i forrige uke :sjenert:

ullsokker tyter det av her (er hestejente med kalde føtter) og huslig dilldall har jeg det jeg trenger av men et abbonement var ikke dumt :)

da er det bare å lære moren min å bestille utenlandsk abbonement :ler:

flere tips motta gjerne hvis hun steiler ved tanken på netthandel ;)

Skrevet
Hva med å si til mamman din at du ikke ønsker deg en gave, men heller at hun for eksempel spanderer en bedre middag på en restaurant for dere to, eller noe annet dere kan gjøre sammen som en mor & datter - greie? Opplevelser som kan bli til gode minner er mye mer verdt enn ting man egentlig ikke trenger :)

har tenkt tanken men mamma er av typen som liker å gi noe "fysisk" hvis du skjønner ?

Gjest Revenka
Skrevet

Noe du sparer på? Servise, glass eller bestikk? Selv om du liker å velge ut/kjøpe selv så kan du jo tråle butikkene etter alternativer slik at du kan sette noe eksakt på ønskelisten. Det fungerer meget godt hos meg med både samboer og foreldre. Da setter jeg hvilken butikk det er kjøpt i, pris (slik at jeg er sikker på at de finner rett vare), hva slags merke, farge og størrelse.

Hentet fra min ønskeliste:

DVD

CD

Sengetøy (satin fra Høie)

Deler fra servise jeg samler på

Klær i form av eksakte forslag

kremer/hudpleie

parfyme

Bøker

Klokke

Treningstøy

skritteller

pulsmåler

fine belter

paraply

skjerf

badeskum og slikt

Lys/servietter

Skrevet
Noe du sparer på? Servise, glass eller bestikk? Selv om du liker å velge ut/kjøpe selv så kan du jo tråle butikkene etter alternativer slik at du kan sette noe eksakt på ønskelisten. Det fungerer meget godt hos meg med både samboer og foreldre. Da setter jeg hvilken butikk det er kjøpt i, pris (slik at jeg er sikker på at de finner rett vare), hva slags merke, farge og størrelse.

masse gode tips der men problemet er at jeg ikke sparer på noe... ser ingen vits i å spare på noe før jeg kjøper meg eget bosted og siden jeg er singel så kan det jo hende at en eventuell samboer i fremtiden har en annen smak.

føler at jeg står i en mellomfase for hadde jeg eid noe så hadde jeg sikkert hatt mer "redebyggingsfølelse" ?

kroppsprodukter og sånt bruker jeg svært sjelden så det blir bare støvsamler og det vet hun, det samme gjelder forsåvidt accessories jeg ikke plukker ut selv.

Skrevet
har tenkt tanken men mamma er av typen som liker å gi noe "fysisk" hvis du skjønner ?

Måtte bare le litt her, hehehe... Litt sent på natta-humor på meg....

Men hva med ny mobil eller noe slikt? Ipod eller noe slikt... digitalkamera... Selv har jeg en lang ønskeliste med ting jeg ønsker og trenger.

Nytt sofabord for eksempel... Bilde (har sett ut tre forskjellige) for å ha på veggen, ting til kjøkkenet som f eks ny brødrister... Parfyme, støvletter, veske, abonnement på blad, nye fine drikkeglass, ny hårføner, pute som en annen nevnte her, skinnpuff, minkpledd osv osv...

Gjest Norwegian Blue
Skrevet
ullsokker tyter det av her (er hestejente med kalde føtter)

Jeg er og hestejente med kalde føtter, men ullsokker får jeg aldri nok av! Tror jeg har ønsket, og fått, det til hver jul og bursdag de siste 6 årene. :ler: Siden du er hestejente, er det noe annet der du trenger? Hesteting har man vel egentlig i min erfaring alt for mye av, da :P

Plakater til veggene? Enten kunstplakater, eller filmplakater hvis noe av det interesserer deg. Eller pledd? Ting av glass; boller og vaser og sånt kan man vel ønske seg uten at det kræsjer i stil. Sengetøy eller sengeteppe? Ny toalettmappe? Fin paraply? Fine såper som pynter på badet? Te/kaffeposer?

Skrevet

he he, mye fine tips her men problemet er at jeg trenger huslige dilldallting som pledd, puffer, glass osv osv osv... dvs IKKE ting som hører innunder kategorien innredning/bruksgjenstander til hjem.. jeg har rett og slett ikke bruk for det.

hesteutstyr har jeg nok av, det jeg ønsker meg der blir for dyrt igjen (walsh QH sele... sikle), det samme gjelder telefon (får ikke noe bra der ubundet til rundt 1000 kr).

det verste er at jeg føler meg vannvittig utakknemlig her nå for det er mye fine tips og hadde jeg eid eget hjem så hadde sikkert mye av det vært på lista for lengst :sjenert:

jeg gir offisiellt opp... i år så har jeg ikke bursdag :sur:

Skrevet

fant et par, gavekort på tatovering høres jo artig ut ;)

så de hadde begynt å pepre deg for dette med fadderbarn og ikke, må si jeg er helt enig med deg og jeg er glad for at moren min føler det på samme måte.

det er tross alt din/min dag og organisasjoner kan man støtte de andre dagene i året.

Skrevet
VINTERDEKK VEL, hvis du ikke har det da!

fikk nye i fjor ;)

Skrevet
neongrønne hesteting ;)

he he he, ser for meg mamma handle på ebay :ler:

Gjest seroxata
Skrevet
he he he, ser for meg mamma handle på ebay  :ler:

hihihi, det som gjelder ;D

Skrevet

Varmelaken....

Siden du fryser lett mener jeg....

Skrevet
Varmelaken....

Siden du fryser lett mener jeg....

he he, jeg fryser ikke til vanlig men stallsko er ikke akkurat det varmeste ;)

jeg fikk ihvertfall et utrolig fint sølvsmykke, var med og valgte det ut selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...