Gjest Gjest Skrevet 3. november 2006 #21 Skrevet 3. november 2006 jeg må sende barna mine fra omengn møre og romsdal til bodø. det er kjempe dyrt.betaler mindre i fly vist jeg kjører til tr.heim..det er litt langt fra der jeg bor. har begynt å tenke på tog til barna , de er 11 og 9. fra tr.heim til bodø. tar det lang tid? å hvor mye koster det ? ← Så på nett her om dagen at Norwegian hadde billige bill til bode. (flere plasser) kampanje nå? Tror det var ca 300 kr. Søk på nett. Søk flere selskaper. Synes at de er vel unge til å ta tog alene. Da skal de ha mat/drikke osv. kansje sovevogn.
Trampe Skrevet 4. november 2006 #22 Skrevet 4. november 2006 Det er litt forskjell på Oslo - Stavanger og Trondheim - Bodø.... er det ikke det?
Cata Skrevet 4. november 2006 #23 Skrevet 4. november 2006 Trondheim-Bodø tar vel drøye 10 timer og det er lenge for hvem som helst. Bodø er endestasjon så det er ingen fare for at de blir med for langt, men det er en ustyrtelig kjedelig tur og skal de reise på vinterstid så kan turen fort bli enda lengre hvis f.eks Saltfjellet er stengt pga uvær eller loket får motorhavari eller..... (Har reist den strekninga en del og prøvd veldig mange varianter av det som kan gå galt. ) Uansett - skal ungene reise fra Trondheim, så må du kjøre dem dit. Da er det vel like greit å hive på et par mil ekstra og få dem til Værnes? Når jeg søker på reisbillig.com så får jeg at minstepris for 2 barn som reiser fra Molde til Bodø 24. november og returnerer 26. november er 4069 kr. .....(Regner med at Molde er nærmere deg enn Trondheim da). Tidene stemmer sikkert ikke med det du er interessert i, men det burde gi en pekepinn.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2006 #24 Skrevet 4. november 2006 Jeg vil bare si at flybilletter her til lands kan være ekstremt dyre! Særlig nordover. Jeg har en del familie i Finnmark og reiser dit så ofte jeg kan. Som regel er jeg tidlig ute med å bestille billetter, men en gang hadde jeg tenk å ta med kjæresten og reise oppover, sånn litt på sparket. Den turen ble det ikke noe av for prisen for to voksne Værnes-Svartnes tur/retur ble litt over 21.000,-. Og da hadde jeg slingringsmonn på datoene.
FantasDick Skrevet 4. november 2006 #25 Skrevet 4. november 2006 Jeg vil bare si at flybilletter her til lands kan være ekstremt dyre! Særlig nordover. Jeg har en del familie i Finnmark og reiser dit så ofte jeg kan. Som regel er jeg tidlig ute med å bestille billetter, men en gang hadde jeg tenk å ta med kjæresten og reise oppover, sånn litt på sparket. Den turen ble det ikke noe av for prisen for to voksne Værnes-Svartnes tur/retur ble litt over 21.000,-. Og da hadde jeg slingringsmonn på datoene. ← At det skal være så vanskelig å logge inn?! Det var meg!
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #26 Skrevet 5. november 2006 Det er litt forskjell på Oslo - Stavanger og Trondheim - Bodø.... er det ikke det? ← Det tar 7 til 8 timer med tog mellom Stavanger og Oslo, så det er ikke så veldig langt ifra....
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2006 #27 Skrevet 5. november 2006 Huff... Jeg synes noen av dere er fryktelig ubehaglige med trådstarter, alt hun gjorde var jo bare å spørre om hvor lang tid det tok med tog... Hun sa slett ikke at hun for enhver pris ville sette barna på toget. Dere får jo henne til å høres ut som verdens verste mor! Det er dårlig gjort... (Da mener jeg selvfølgelig bare de som skrev ubahgelige ting). Bare så det er sagt så tror jeg ikke jeg ville satt barna mine på et tog i ti timer alene..
Orestes Skrevet 5. november 2006 #28 Skrevet 5. november 2006 Ser noen her foreslår hurtigruta - men mener de som reisemiddel for barn som reiser alene?. Hadde jeg hatt valget mellom hurtigruta og tog, hadde det definitivt blitt tog. På hr er det lettere for unger å rote seg bort fra plassens sin, de kan vase ute på dekk uten tilsyn, det er lettere for tvilsomme mennesker å lure de inn på et avskjermet sted, osv. Og hva om barnet blir sjøsykt? Det er snakk om ganske mange timer...
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2006 #29 Skrevet 6. november 2006 det kommer på under 3000 hvis du bestiller i god tid på sas braatens. du vet vel hvilke helger de skal opp og ikke?
Gjest Gjest_hardcore_* Skrevet 6. november 2006 #30 Skrevet 6. november 2006 Et kjapt søk på SAS sine sider viser at det koster drøye 5000 kr. for 2 barn mellom 0-12 år + 1 voksen tur/retur Trondheim- Bodø. (inkl 1 voksen fordi man må bestille på tlf ved reise for kun barn 0-12 år). 10 000 kr er veldig mye om man kan planlegge helger osv på forhånd synes jeg..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå