Lillie Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Hei jenter, jeg leste her inne et sted at kviser på haka kunne ha en sammenheng med underlivet.... :klø: Jeg synes i grunnen det hørtes litt interessant ut. Saken er den at jeg har vært plaget med kviser på haka i noen år nå (de forsvinner liksom aldri). Jeg har også forsøkt å bli gravid i disse årene, og det har vært mye "styr" rundt dette. Jeg har et barn fra før av. Er det noen som vet om dette kan ha noen sammenheng?Interessant teori som jeg skulle likt å visst mer om (noen hudpleiere her?)
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har bare fått vite at kviser på haka typisk er hormonbetinget. Så mange som begynner på p-piller blir kvitt kvisene her.
Nemesis Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg sliter også med sånne kviser der og tror det har en sammenheng med hormonell ubalanse i underlivet
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har aldri hørt at det har en direkte sammenheng med underlivet, men at det er hormonelt, og hormoner påvirker jo forskjellige deler av kroppen.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Hormonell ubalanse gir nok flere symptomer enn bare kviser.. Og er relativt uvanlig. PCO er en form for hormonell ubalanse. Hormonelle svigninger derimot, det skjer hver månede det. Hvis du tror kviser skyldes hormonelle svigninger, så bør du se om det er verre i visse perioder. Ved eggeløsning feks, eller før/under/etter menstruasjon. Men hva man skal gjøre med det P-piller kan jo hjelpe. Selv blir jeg krakilsk av yasmin/diane, så da foretrekker jeg heller noen kviser.
Lillie Skrevet 2. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2006 Siden jeg forsøker å bli gravid er jo p-piller uaktuelt Ellers er det et helsikes problem med de kvisene, ser jo ut som en hormonell tenåring til tider. Om det er hormonelt er det vel ikke vits å smøre så mye på de, eller hur? Jeg har forresten kviser gjennom hele syklusen, har ikke funnet noen sammenheng med eggløsning eller mensen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå