Gå til innhold

Alt som kommer ut er ikke sæd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Typen min blir våt!

Hei igjen, jeg har en kjæreste som blir våt når han blir kåt. Til og med våtere enn meg! Jeg har ikke noe imot dette, samleiet blir bare bedre av dette. Han er min første, og jeg vet ikke om det er normalt. Har alle menn det slik?

Hei!

Dette er som naturens glidemiddel, og det er forskjellig fra mann til mann hvor mye som kommer ut. Noen har mye av denne væsken, mens andre merker ikke stort av det. De kjertlene som produserer dette «glidemidlet» heter «de koverske kjertler» og ligger like foran prostata. Når mannen blir seksuelt opphisset, starter disse kjertlene å produsere en væske som en godt kan kalle lystdråper, og som kommer ut, slik at det blir vått på tuppen av penis.

Trond Haugmark, sykepleier

http://www.dagbladet.no/dinside/2006/10/30/481265.html

Så det følger opp det jeg har skrevet flere ganger om at det ikke er sæd som smører pikkhodet. Det har blitt hevdet gjentatte ganger her inne. Spes i tråder om å hoppe av i svingen ;) (nei, anbefaler ikke det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så det følger opp det jeg har skrevet flere ganger om at det ikke er sæd som smører pikkhodet. Det har blitt hevdet gjentatte ganger her inne. Spes i tråder om å hoppe av i svingen ;) (nei, anbefaler ikke det)

Jeg har ikke sett at noen her inne hevder at dette er sæd, men at det kommer noe spermie hele tiden under samleie

Skrevet
Jeg har ikke sett at noen her inne hevder at dette er sæd, men at  det kommer noe spermie hele tiden under samleie

Joda det er blit skrevet. Begge deler er jo feil uansett da :)

Skrevet
Joda det er blit skrevet. Begge deler er jo feil uansett da :)

Det er det da ikke. Hvor har du at det er feil i fra? Det kommer noe spermie under samleie. Ikke bare når gutten får utløsning.

Skrevet
Det er det da ikke. Hvor har du at det er feil i fra?  Det kommer noe spermie under samleie. Ikke bare når gutten får utløsning.

Først leste jeg alt jeg kom over på nett (fra fagfolk) om å hoppe av i svingen. Der skriver de kun om at det er lett å trekke seg ut for sent, fordi det ikke er lett å vite akkurat når det kommer.

Deretter spurte jeg legen min, _og_ så tok jeg kontakt med SUSS.

Det kommer ikke ut sæd under samleiet før utløsningen.

Hvor har folk det fra at det kommer noe før?

Skrevet

Hvor har folk det fra at det kommer noe før?

kan ikke svare for andre, men jeg har lært det på skolen.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Hoppe av i svingen

Her vil mannen tre seg ut før utløsning. Det er stor risiko for å bli gravid, for mannen kan skille ut en liten dose sædceller før sæduttømmingen.

Kilde:

http://nrk.no/redskap/utskriftsvennlig/4089259.html

Er klar over at væsken som kommer før utløsning ikke er ren sæd, men jeg trodde den inneholdt små doser sædceller?

Skrevet

Poenget er at man må trekke seg tidlig ut ja. Men det "lekker" ikke ut sæd i løpet av hele samleiet.

Skrevet
Fra lommelegn

eller om det kan komme noe væske/sæd før du kjenner utløsningen.

Er jo det jeg selv skriver jo...

Skrevet

Er klar over at væsken som kommer før utløsning ikke er ren sæd, men jeg trodde den inneholdt små doser sædceller?

Det er smøring som lenken min viser.

Huden svetter og kjertler smører.

Sæd kommer fra et annet sted...

Skrevet
Poenget er at man må trekke seg tidlig ut ja. Men det "lekker" ikke ut sæd i løpet av hele samleiet.

Poenget er vel at det i en del tilfeller kan lekke ut noe sæd før selve utløsningen, ikke at det alltid gjør det. Men like fullt er det med på å gjøre det å hoppe av til en usikker prevensjonsmetode, siden det er vanskelig å vite hvem dette gjelder og ikke.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet
Det er smøring som lenken min viser.

Huden svetter og kjertler smører.

Sæd kommer fra et annet sted...

Ok.

Men i følge linken min kommer det altså ut sæd før selve ejakuleringen.

Skrevet

Den sæden som kan komme ut med smørningen er som regel rester etter forrige utløsning. Det er grunnen til at det bør gå minimum 24 timer mellom en utløsning, og et "hoppe av i svingen samleie" for at sikkerheten skal være så høy som mulig.

Skrevet
Ok.

Men i følge linken min kommer det altså ut sæd før selve ejakuleringen.

ja. Rett før. Der er derfor man må trekke seg så tidlig ut, og før man tror... Det er grunnen til at det er en veldig usikker måte å gjøre ting på.

Men det er ikke det jeg tar opp her.

Skrevet
Den sæden som kan komme ut med smørningen er som regel rester etter forrige utløsning. Det er grunnen til at det bør gå minimum 24 timer mellom en utløsning, og et "hoppe av i svingen samleie" for at sikkerheten skal være så høy som mulig.

hehe. De fleste må tisse av og til.

Skrevet
for at sikkerheten skal være så høy som mulig.

det finnes ingen sikkerhet ved "hoppe av i svingen"

Skrevet

Om det er 'ren' sæd, utvannet eller 'smøring', samme kan det være, smaker iallfall godt :sjarmor:

Og det ble sagt bare for en liten avbrekk i diskusjonen... sorry. :ler::ler:

Skrevet
Poenget er vel at det i en del tilfeller kan lekke ut noe sæd før selve utløsningen, ikke at det alltid gjør det. Men like fullt er det med på å gjøre det å hoppe av til en usikker prevensjonsmetode, siden det er vanskelig å vite hvem dette gjelder og ikke.

Det er ikke det jeg tar opp her.

Og det lekker _ikke_ ut sæd før utløsning kommer (eller rett før da).

Skrevet
det finnes ingen sikkerhet ved "hoppe av i svingen"

INGEN? Jo det gjør det. Statistisk er det over 50% sikkert ser du ;) (tror det var 70 faktisk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...