Fjellrypa Skrevet 30. oktober 2006 #1 Skrevet 30. oktober 2006 Vi skal ut og spise ca 20 pers i Oslo i slutten av november, og de som skal organisere har "plutselig" funnet ut at det er julebordtid og vanskelig å få bord. Dermed begynner jakten på gode alternativer... Er det noen som har gode forslag til steder der vi kan få et eget rom til så mange? Det skal være rimelig bra stil. Setter pris på alle forslag...
Gjest Gjest_Tonje_* Skrevet 30. oktober 2006 #2 Skrevet 30. oktober 2006 Er det aktuelt å dra ut fra Oslo, og evt ha med en overnatting?
Fjellrypa Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 30. oktober 2006 Helst ikke, tror jeg, men på den annen side begynner stemningen å bli en smule desperat nå. Skal vel ikke se bort fra det, men det bør ikke bli alt for langt fra byen.
Leo Skrevet 30. oktober 2006 #4 Skrevet 30. oktober 2006 Feinschmecker har i vært fall chambre separee til så mange, men om de har ledig i slutten av november er en annen sak. Jeg vet også at det går an å leie messaninen på Bølgen & Moi på Briskeby, men i november kan det kanskje bli vanskelig det også...
Gjest Cosmic Girl Skrevet 30. oktober 2006 #5 Skrevet 30. oktober 2006 Jeg kjenner til følgende chambre separeer i Oslo: - Feinschmecker, Frogner - Christiania Cafe/Restaurant, ved Stortinget - Bambus restaurant, Majorstua - La Såda (der får man et eget rom), Majorstua - Ekeberg restauranten - Holmenkollen Park Hotell - Yaya's, Aker Brygge
Gjest itla Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Engebret ved Børsen har chambe separee. Jeg ble positivt overrasket over både maten og stedet da jeg var der.
Gjest HB Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Oslo Spiseforretning i Gamlebyen har chambré separee i 2. etasje. De får vanligvis god kritikk, selv om jeg var misfornøyd den gangen jeg var der. Det ble krøll med bestilligen (to hovedretter å velge i), så jeg fikk "restemat" lenge etter de andre. Hilsen Lille meg
Gjest Elfrida Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Oslo Spiseforretning i Gamlebyen har chambré separee i 2. etasje. ←Jeg har vært på deres Chambre Séparée en gang og var kjempefornøyd. Meget god service og passe med pauser mellom rettene. Jeg vet ikke om Klosteret har avdelt rom, men selve restauranten er halvveis delt slik at man kan få en del for seg selv.
Gjest gjesten Skrevet 31. oktober 2006 #9 Skrevet 31. oktober 2006 - Restaurant Eik ligger oppe ved Nationalteateret/ Tullinløkka. Knallbra mat til en rimelig penge for ulike fler- retters menyer (var der i sommer ifm bryllup). - Sjekk ut de restaurantene som ligger på Aker Brygge. Vet at flere av de har slike rom. - Ta en titt på dagens næringsliv sine restaurantanmeldelser for en oversikt over restauranter som kan være aktuelle for deg (de fleste har separate rom). - Dersom dere beveger dere litt ut av selve sentrumsgryta kan det være enklere å få bord (bogstadveien, frogner, solliplass, gamlebyen). Likevel sentralt.
tuji Skrevet 31. oktober 2006 #10 Skrevet 31. oktober 2006 Vi hadde akkurat selskap på Dinner, de har chambre separée, god service og god mat.
Fjellrypa Skrevet 3. november 2006 Forfatter #11 Skrevet 3. november 2006 Takk for alle gode tips! Etter en skikkelig ringerunde (julebordssesong) har vi endt opp på Le Canard. Det blir dyrt (1700 pr pers for mat og vin) men jeg håper i alle fall det blir bra! Og forslagene skal jeg ta med meg til neste anledning!
Gjest Oda Krohg Skrevet 16. oktober 2007 #12 Skrevet 16. oktober 2007 har vært på Engebret cafe, der har de noen utrolig Chambre Separee i både første og andre etasje..Det var utrolig hyggelig å være der, god mat og kjempe service :love:
Gjest Pet Skrevet 16. oktober 2007 #13 Skrevet 16. oktober 2007 har vært på Engebret cafe, der har de noen utrolig Chambre Separee i både første og andre etasje..Det var utrolig hyggelig å være der, god mat og kjempe service :love: Enig! Vi hadde bryllupsmiddagen vår der og det var knallfint!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå