Gå til innhold

Holder ikke ut lenger!

Fremhevede innlegg

Gjest Lotta_82
Skrevet

Forrige uke gikk jeg på en Flagyl kur (5 tabl. 1. og 3. dag) pga av baterieinfeksjon i underlivet. Jeg leste at en av bivirkningene kunne være belegg på tungen, så jeg var forberedt på det. Det fikk jeg også, et hvit/gulaktig belegg på tunga som ikke går an å skrape vekk. I tillegg har jeg en grusom fæl metallsmak i munnen. Nå er det en uke siden jeg tok de siste tablettene, men belegget og smaken forsvinner ikke! Det er helt forferdelig...Jeg har en så dårlig ånde at jeg ikke tørr å gå ut blant folk og det gjør meg psykisk tungt.

Har lest litt rundt omkring, og lurer på om jeg har fått sopp i munnen.. Det kan jo oppstå i forbindelse med en antibiotikakur. Har i tillegg fått sår i munnviken og er trøtt og sliten i kroppen. Er det noen her som har tatt en Flagylkur som meg som har hatt lignende bivirkninger? Skal ringe til legen min i morra og høre om dette er normalt...håper bare jeg får snakke med henne...

Hadde satt veldig stor pris på å høre om andres erfaringer rundt dette for jeg har det veldig tungt nå... Er litt lei av at det altid dukker opp nye sjukdommer når jeg blir behandlet for noe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring på området, men en vanlig bivirkning av antibiotika er jo som kjent soppinfeksjoner.

Ellers kan du jo prøve åskylle munnen ked Korsidyl-munnskyllevæske (tror det staves slik, det uttales i alle fall sånn). Det får du kjøpt på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...