Gjest Chrizzy Skrevet 29. oktober 2006 #1 Skrevet 29. oktober 2006 Evil, I belive in satan! Det var det jeg fikk med meg at de sang i teksten. Resten var samme opplegg. Er ikke det litt drøyt å spille, som kul musikk, til barn? :klø: Er sikkert jeg som er rar
Gjest Bellatrix Skrevet 29. oktober 2006 #2 Skrevet 29. oktober 2006 Er helt enig med deg. Hvor spilles dette?
Gjest Chrizzy Skrevet 29. oktober 2006 #3 Skrevet 29. oktober 2006 Hjemme i huset? Kanksje jeg ikke hadde reagert så mye om det ikke var for at denne gutten er litt i faresonen allerede (bor hos mora, omsorgssvikt, rus osv.). Så da tenker jeg at man som far/voksen kanskje burde være ekstra forsiktig?
Gjest Eir Skrevet 29. oktober 2006 #4 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg synes du er prippen. Barn bør få høre på den musikken de vil, akkurat som alle andre. For 50 år siden ble foreldre sjokkert over Elvis og Beatles, og anså dem som drøye, i dag er det andre ting det reageres på. Tror heller ikke det hjelper mot omsorgssvikt og rusproblemer å høre på politisk korrekt musikk.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. oktober 2006 #5 Skrevet 29. oktober 2006 Finn ut mer om saken før du får hetta.
Gjest Chrizzy Skrevet 29. oktober 2006 #6 Skrevet 29. oktober 2006 Det er jo forskjell på foreldre og kompiser. Hadde ikke ragert om det var andre veien. Men med dette mener jeg ikke at jeg synes det er helt forferdelig osv, reagerte bare litt. Er absolutt åpen for at jeg reagerer uten noen særlig grunn
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. oktober 2006 #7 Skrevet 29. oktober 2006 Jenta vår på 1 1/2 digger AC/DC og Satyricon... mulig vi er dårlige forbilder, men ingen av oss har tatt stoff noen gang, ikkeno' omsorgssvikt inne i bildet, og gjett hva - vi vanker i metall-miljøet når vi først kommer oss ut av huset. Noen liker pop, og andre liker andre ting. Man blir verken voldelig eller satanist av å høre på musikk. (Jeg kan kanskje få litt road-rage når jeg bare får inn P4 i bilen )
Gjest Chrizzy Skrevet 29. oktober 2006 #8 Skrevet 29. oktober 2006 (endret) Jenta vår på 1 1/2 digger AC/DC og Satyricon... mulig vi er dårlige forbilder, men ingen av oss har tatt stoff noen gang, ikkeno' omsorgssvikt inne i bildet, og gjett hva - vi vanker i metall-miljøet når vi først kommer oss ut av huset. Noen liker pop, og andre liker andre ting. Man blir verken voldelig eller satanist av å høre på musikk. (Jeg kan kanskje få litt road-rage når jeg bare får inn P4 i bilen ) ← Ja, jeg vet ikke noe om Satyricon. Men AC/DC kan jeg spille jeg selv, enten barna er her eller ikke. Dette var vel Death Metal og sanger om evil, satan og death. Men uansett, var så kult og råbra. Er sikkert litt prippen ja... Endret 29. oktober 2006 av Chrizzy
Bobeline Skrevet 29. oktober 2006 #9 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg tror ikke musikkvalget er den største bekymringen når det gjelder barn. Derimot tror jeg det er andre forhold som bør utløse bekymring, som omsorgssvikt, rusproblemer, fysisk og psykisk mishandling og andre alvorlige problemer. I disse tilfellene mener jeg det er viktig at voksne tar sitt ansvar og melder bekymringen til barnevernet eller politi.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. oktober 2006 #10 Skrevet 29. oktober 2006 Ja, jeg vet ikke noe om Satyricon. Men AC/DC kan jeg spille jeg selv, enten barna er her eller ikke. Dette var vel Death Metal og sanger om evil, satan og death. Men uansett, var så kult og råbra. Er sikkert litt prippen ja... ← Da synes jeg du er prippen på det punktet, ja. Men du nevner rus og omsorgssvikt, det synes jeg er mer å tenke på egentlig. Men er det hos mor eller far, og var det mor eller far som spilte musikk?
Gjest Chrizzy Skrevet 29. oktober 2006 #11 Skrevet 29. oktober 2006 Da synes jeg du er prippen på det punktet, ja. Men du nevner rus og omsorgssvikt, det synes jeg er mer å tenke på egentlig. Men er det hos mor eller far, og var det mor eller far som spilte musikk? ← Det er far. Jeg synes han skulle være litt mer far og litt mindre kompis. Han lot han f eks spille spill med 18 års grense da han var 7-8, samme med filmer. Gutten har ikke hatt noe interesse for musikk før nå, så nå synes jeg at det samme viser seg med musikk. Gutten er kanskje blitt så stor nå, at jeg reagerer på ting som kanskje ikke betyr så mye nå, på grunn av alderen. Er sikkert negativ i utgangspunktet...
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Det er klart at hvordan du oppfatter ting er farget av tidligere erfaringer, sånn er det jo bare. Synes det med spill var mye verre enn musikken i grunn. Men skjønner at det legger seg på toppen av alt annet. Ikke så greit å vite hvordan man skal gripe an sånne ting!
Kykkelikokos Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 Hvilken negativ effekt mener du at musikken kan ha for barnet?
Gjest Frk Åberg Skrevet 29. oktober 2006 #14 Skrevet 29. oktober 2006 For å være helt ærlig så tror jeg ikke alltid ungdommer hører så mye på tekstene, men at de konsentrerer seg mer om melodien/rytmen. Tror heller ikke det er "satan-musikk" som evt. vil få ham på ville veier. Vanskelig å forby også, vil jeg tro.
Gjest Chrizzy Skrevet 29. oktober 2006 #15 Skrevet 29. oktober 2006 Hvilken negativ effekt mener du at musikken kan ha for barnet? ← Om jeg skal være helt ærlig så synes jeg ikke at foreldre skal introdusere satanistmusikk til barna sine, "dette er drittkult, råbra, wow osv". Så slik sett er jeg nok prippen. Men det ville ikke være noen fanesak for meg og jeg tror som sagt at jeg er farget negativt i utgangspunktet.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #16 Skrevet 29. oktober 2006 du er ikke prippen, men voksen som sier i fra når du mener en bør være litt ekstra obs. jeg mener at det er dette som er "jobben" til oss voksne i fht barn. ellers kan jeg også si at jeg har og reagert når jeg vet unger får se/spille voksenfilm/spill. det er jo en grunn til at vi har aldersgrenser.... og til motreaksjon får jeg da;"jeg så det og det, og spilte masse uten å ta skade av det"; ja so what?!? kanskje andre syntes du har tatt skade av det? kanskje alle er ulike?? min stesønn så star wars når han var 5 og sitter oppe og ser voksen serier på tv som går sent (start etter 21:30 i uka) nå som 8 åring. og jeg roooper ut til han, far og mor at dette er jeg ikkkkkke enig i. haha, kanskje jeg også er prippen!
Kykkelikokos Skrevet 29. oktober 2006 #17 Skrevet 29. oktober 2006 Så lenge man ikke kan se hva den negative konsenkvensen ville blitt, så synes jeg du er prippen, ja. Å si nei bare for å si nei, blir for dumt.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #18 Skrevet 29. oktober 2006 nesten så jeg regnet med det ja, haha...
Gjest -M- Skrevet 29. oktober 2006 #19 Skrevet 29. oktober 2006 Øhh...Her i huset spiller jeg mye Opeth når guttungen er tilstede...Er jeg en dårlig mor for det?! Jeg har aldri rørt stoff, alkohol er jeg svært forsiktig med når han er hjemme (jeg tror han har sett at jeg har tatt en øl på sine to år...), ikke mye bråk i huset, og vi tar oss ellers godt av han. Musikk alene kan da ikke skade barn! Jeg kan heller ikke si at jeg er av typen Black Metal-babe som kler meg i svart, kliner ansiktet med liksminke, har opp-ned kors på veggen og ofrer lam på stuebordet... Vi er en nokså normal familie som setter pris på bra musikk! (noe sønnen og gjør! Han banger rundt her mens han drar de heftigste luftgitarsoloene ) -M-
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #20 Skrevet 29. oktober 2006 Jeg synes du er prippen. Barn bør få høre på den musikken de vil, akkurat som alle andre. For 50 år siden ble foreldre sjokkert over Elvis og Beatles, og anså dem som drøye, i dag er det andre ting det reageres på. Tror heller ikke det hjelper mot omsorgssvikt og rusproblemer å høre på politisk korrekt musikk. ← Hundre prosent enig med dette. Det er nok ikke noe verre enn alle andre sanger som spilles på MTV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå