Gå til innhold

Barnevernspedag

Myrthel

Anbefalte innlegg

Jeg har etter mange år som hjemmeværende med små barn, lyst til å begynne å studere igjen. Jeg har planer om å bli Barnrvernspedagog.). Er det noen mulighet til å ta studiene over internett nå? Og hva med praksis?

Endret av Myrthel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: Hei igjen. Det virker som det er vanskelig å få svar her :grine:

Er det ikke noen der ute som vet noe om det jeg lurer på da????

Håper på svar :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å sende en mail til skolen du ønsker å gå på. Skoler har gjerne forskjellig studieopplegg, så der noen skoler sier ja sier kanskje andre nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har ikke hørt om noen steder der man kan ta utdannelsen som nettstudie. Selv tror jeg det er viktig å ta utdannelsen i sin helhet og følge læreplanen for å utvikle seg selv.

Hvis du føler du ikke har tid nå, hva med å vente til barna har blitt litt større. Mange steder er barnevernpedagogstudiet populært og det kreves ett høyt snitt. Kanskje du må ta opp noen fag for å komme inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 2 muligheter:

1. Ta studiekompetanse og søke deg inn på barnevernspedagog utdanningen

2. Du kommer deg inn på barnevernspedagogog linjen på grunnlag av realkompetanse.

Tror virkelig ikke det finnes ett nettbasert studie tilbud;) Du skal nemlig ha en del praksis og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svarene :) Mista internett-forbindelsen på mandag, derfor sent svar.

Ja, jeg har tenkt å kontakte utdanningsstedene, men ville først prøve her. :) Det er enklere å høre fra noen som har vært i samme situasjon, enn å få tilsendt papirer med lover og regler :)

Syntes det blir lenge å vente til ungene blir store, derfor hadde det vært fint å kunne studert endel hjemmefra :):):)

Har også hørt at det nå er høyt snitt på å komme inn, derfor må jeg sjekke ut det også :):)

Er det noen som vet noe mer, så send meg noen ord.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...