Gå til innhold

Påbegynnende halsbetennelse?

Fremhevede innlegg

Gjest Ferskvannsblekksprut
Skrevet

Våknet opp i dag og så høyre mandel har blitt dobbelt så stor. Vet ikke om jeg bare er en hypokonder i dag, men jeg stresser med å svelge, og sist jeg "skulle bare se det an", havnet jeg på sykehuset hvor de måtte stikke hull på halsen for å tømme ut betennelsen 4 morgener på rad.

Ikke noe jeg vil oppleve igjen, har havnet på sykehuset hver gang jeg har fått hovne mandler egentlig.

Bør jeg bare fyke til legen nå med en gang? Er redd jeg vil bli sett på som den hypokonderen oppe på det lokale legesenteret :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du i tillegg føler deg sliten/slapp og har vondt i nakken ville jeg i hvert fall ta det veldig med ro. Hold deg hjemme hvis du kan, bruk et stort, varmt skjerf, hold deg varm og mett, drikk masse varm drikke, hold deg innendørs, få masse søvn.

Problemet er jo at om du skal på sykehuset må du ut i kulda, og om du alt har halsbetennelse på vei så slår den nesten garanter ut i så fall... Uansett hva du gjør, husk masse klær og stort, varmt skjerf!

Og et tips jeg fikk av en lege en gang: gurlgle med saltvann :)

Skrevet

Legen sa jeg var frisk, men hadde hovne mandler for det :klø: Jeg har jo dritau og det har gått over på ørene, men han sa bare "drikk kakao"

Greit det da, han vet vel best han...

Men takk for svar :) Har et skjerf jeg bruker hver dag som surres 4 ganger rundt halsen, bør funke det!

Skrevet
Og et tips jeg fikk av en lege en gang: gurlgle med saltvann :)

Eller Corsodyl! Et slags munnskyllevann du får kjøpt på apoteket, det er bakteriedrepende. Fungerer selvsagt bare dersom det er en bakteriell halsbetennelse, men det er billig og verdt et forsøk.

Skrevet

Virus sa han det var! Jeg har munskyll fra apoteket ja, den lekre brune flaska :Hehe:

Sittet og ringt på jobb i 7 timer i dag, tror jeg begynner å bedre meg allerede, ellers hadde jeg vel vært dau nå :)

Skrevet

Mulig dritten har hoppet over på meg i stedet, jeg får bare mer og mer problemer med å svelge her... Harrrrk.

Skrevet

Lag chickensuppe :) Og spis masse is, det hjelper! Sliter litt selv, så jeg drikker bare masse varmt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...