Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #1 Skrevet 28. oktober 2006 (endret) En ting jeg ikke forstår. Hver gang jeg kjøper nye skinnsko eller støvletter i fra Bianco bare må jeg ha med denne ene impregneringen til akkurat den støvletten. Det virker som om de altså har en impregnering for hver eneste sko eller støvlett på Bianco. Som regel presenterer de det slik at det skinnet på den støvletten jeg kjøper kun må ha denne ene impregneringen. Dum som jeg er kjøper jeg med disse impregneringene, og jeg har snart gått ut av tellinga på hvor mange impregneringer jeg har. Det kan umulig stemme. Må vel finnes èn impregnering som går til de fleste skoene? :klø: Endret 28. oktober 2006 av Bianca
Gjest Norwegian Blue Skrevet 28. oktober 2006 #2 Skrevet 28. oktober 2006 Høres ut som salgstriks. Jeg har en impregning som jeg bruker på alt.
Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #3 Skrevet 28. oktober 2006 Høres ut som salgstriks. Jeg har en impregning som jeg bruker på alt. ← Hvilken er det da?
Gjest Norwegian Blue Skrevet 28. oktober 2006 #4 Skrevet 28. oktober 2006 Husker ikke hva merke, det er en generell impregneringsspray som kan brukes på alt. Klær, ridestøvler, vintersko, lærstøvletter, joggesko osv. Funker fint. Når det gjelder skokrem, balsamer ol er det vel greit nok at skoene har egne typer, men impregnering er impregnering mener jeg.
Gjest squeeky Skrevet 28. oktober 2006 #5 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg har to...en for skinn og en for semsket skinn....
Gjest gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #6 Skrevet 28. oktober 2006 Takk for svar. Da finner jeg nok en som går for de fleste lærtyper.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #7 Skrevet 28. oktober 2006 også tror jeg det er lurt å ha en egen ompregnering til sko som ikke er skinn, sko i imitert skinn altså. Har av og til også fått forelsått til flate "småsko" en krem man smører på for å beskytte fargen og slik at det blir mindre sjanse for riper osv. Har en del selv når jeg tenker etter...
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #8 Skrevet 28. oktober 2006 Får også anbefalt impregnering. Men den samme hver gang?.....hm....
Fashion.Faux.Pas Skrevet 28. oktober 2006 #9 Skrevet 28. oktober 2006 Samme... det er bare å lukke ørene. De biancofolkene skal alltid selge mer... Hvorfor er deres liksom bedre enn andres? Selv er jeg ikke særlig fornøyd med de skoproduktene deres.... (og ikke hælene deres heller, for den saks skyld....
aline Skrevet 28. oktober 2006 #10 Skrevet 28. oktober 2006 jeg pleier bare å si at jeg har allerede jeg, for det har jeg jo. jeg har en som går til både skinn og stoff, så da dekker jeg mitt behov. kjøper ikke syntetsko, så enten er det stoff ellers er det skinn, og dette har jeg altså en spray som dekker. og er jeg usikker på hva jeg har, så sier jeg bare at jeg skal sjekke hva jeg har hjemme først og smiler, det er aldri noe mer stress da.
Gjest Tweek Skrevet 28. oktober 2006 #11 Skrevet 28. oktober 2006 Jeg var nettopp å kjøpe støvletter på bianco, som de anbefalte og impregnere. Vil passe på de siden de kostet en del og de var dritfete. Men hun damen sprayet de før jeg fikk de med meg hjem, og så sa jeg at jeg hadde en spray fra før som hun sa jeg kunne bruke hel fint, selv om jeg ikke hadde kjøpt dem hos bianco. Men hun anbefalte meg å kjøpe lærfett som gjør at skinnet ikke tørker ut, og at det holder vannet unna. Kjøpte det jeg, for hadde ikke og syntes det funker greit. Men det som er teit er at på alle 2 parene fra bianco jeg har kjøpt henger den hvitegjennomsiktige lappen på som sier at det er lurt å bytte ut hælen. Kan de ikke bare selge den med en hæl som funker?
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2006 #12 Skrevet 29. oktober 2006 Men det som er teit er at på alle 2 parene fra bianco jeg har kjøpt henger den hvitegjennomsiktige lappen på som sier at det er lurt å bytte ut hælen. Kan de ikke bare selge den med en hæl som funker? ← Poenget med de er jo at skoen varer lengre enn uten. Jeg synes det er kjempefint, jeg sliter alltid skoene mine skevt, dessuten funker de som sitter på leeeenge
Gjest Tweek Skrevet 29. oktober 2006 #13 Skrevet 29. oktober 2006 Poenget med de er jo at skoen varer lengre enn uten. Jeg synes det er kjempefint, jeg sliter alltid skoene mine skevt, dessuten funker de som sitter på leeeenge ← Ok, for hun anbefalte meg værtfall siden jeg bor i kr.sand og det er masse brosteiner som sliter ekstra på skoene, ikke vet jeg. Koster bare en 50-lapp, så mulig jeg gjør det ettervært. Men hun sa jeg burde skifte til gummihæl for det holdt bedre enn det plastikk eller hva det er som er på før. Fikk ikke det helt til å stemme for gummi er jo mykt?
Lib Skrevet 29. oktober 2006 #14 Skrevet 29. oktober 2006 Når det gjelder Bianco sine produkter så er det faktisk flere forskjellige impregneringer etter hva slags materiale skoen/støvletten er laget av. Hvordan kan selgeren vite om kunden har det riktige produktet hjemme ? Pleiemidlene gjør faktisk at skoene varer lenger, og ikke trekker vann og skitt til seg. Så det er en informasjonsservice til kunden for at kunden skal kunne ha skoene sine lengre og butikken skal slippe så mye mas fra kunder ang. skader som kunden mener er en reklamasjon, men som egentlig kommer av at kunden ikke har behandlet skoene med noenting ! Og får å si det sånn-det er ganske mange andre butikker som driver med vesentlig dårligere mersalg som ikke har noe med varen du kjøper å gjøre ? (Kjøper en jakke på Cubus, får spørsmål om jeg vil ha med sokker.... Eh...nei !)
aline Skrevet 29. oktober 2006 #15 Skrevet 29. oktober 2006 Når det gjelder Bianco sine produkter så er det faktisk flere forskjellige impregneringer etter hva slags materiale skoen/støvletten er laget av. ← så du mener at dersom jeg har kjøpt skinnsko hos skoringen med impregnering som er beregnet for skinnsko, så funker den ikke på skinnsko fra bianco? da skal ihvertfall jeg slutte å handle på bianco, for skinnspray funker på skinnsko mellom de andre kjedene.
Lib Skrevet 29. oktober 2006 #16 Skrevet 29. oktober 2006 så du mener at dersom jeg har kjøpt skinnsko hos skoringen med impregnering som er beregnet for skinnsko, så funker den ikke på skinnsko fra bianco? da skal ihvertfall jeg slutte å handle på bianco, for skinnspray funker på skinnsko mellom de andre kjedene. ← Jo det er klart en skinn impregnering fra Skoringen virker på skinnsko fra Bianco, det var ikke det som var poenget. Poenget var at det er veldig mange som faktisk ikke vet hva impregnering er, og at man må bruke ulike produkter på ulike materialer. Derfor informerer selgeren om dette til hver enkelt kunde. Det er jo bare å si nei ? Dessuten - Bianco sine skopleie produkter er laget spesielt til Bianco sko - hvorvidt man kan bruke andre impregneringsprodukter på Bianco-sko har selgeren faktisk ikke særlig god kunnskap om. Men - det er vel sikkert de samme stoffene i alle impregneringer, uansett merke.
Gjest Borghild Skrevet 29. oktober 2006 #17 Skrevet 29. oktober 2006 Bare humbug og fanteri alt sammen!
Gjest Tweek Skrevet 29. oktober 2006 #18 Skrevet 29. oktober 2006 så du mener at dersom jeg har kjøpt skinnsko hos skoringen med impregnering som er beregnet for skinnsko, så funker den ikke på skinnsko fra bianco? da skal ihvertfall jeg slutte å handle på bianco, for skinnspray funker på skinnsko mellom de andre kjedene. ← Det er sant. Jeg sa jeg hadde en impregnerinsspray jeg kjøpte til mine sko i fjor på euro sko og hun på bianco sa det ville funke like fint.. Mulig de impregneringene på bianco er spesielt lager der bianco sko, men funker bra på sko fra andre butikker likevel.
Lib Skrevet 29. oktober 2006 #19 Skrevet 29. oktober 2006 Bare humbug og fanteri alt sammen! ← Mulig det, men noen av produktene fungerer faktisk veldig bra, mens andre kanskje kun er laget for mersalg..
Gjest gjesta Skrevet 29. oktober 2006 #20 Skrevet 29. oktober 2006 også tror jeg det er lurt å ha en egen ompregnering til sko som ikke er skinn, sko i imitert skinn altså. Har av og til også fått forelsått til flate "småsko" en krem man smører på for å beskytte fargen og slik at det blir mindre sjanse for riper osv. Har en del selv når jeg tenker etter... ← Den samme impregneringen har jeg tror jeg. Det er et skum som man skal pusse hvite skinnsko med. Ikke funker den, men allikevel bare måtte man ha den for ellers ble skoene mine ødelagte (de sa ikke akkurat det, men de gir det inntrykket).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå