Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #21 Del Skrevet 30. oktober 2006 Fra lærer til 14-årig jente: "Du er så full av gode ideer; kanskje det var du som skulle vært min støttekontakt? Jeg kan jo fremdeles være din, men så kan jo du ta litt vare på meg også... Jeg er jo egentlig bare en liten gutt, inni meg!" Dette er jo ikke helt normalt vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2006 #22 Del Skrevet 30. oktober 2006 Dersom man er redd for at denne læreren er en pedo-lærer, så vil vel det eneste riktige være å ta kontakt med den angjeldende læreren og be ham slutte med dette tøvet. Både for ungene sin del som slipper å bli forulempet, og for læreren som slipper ryktespredning dersom det ikke er mere i saken enn litt tankeløs nettvås. Vær voksen og ordne opp i saken davel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 31. oktober 2006 #23 Del Skrevet 31. oktober 2006 Jeg syns dette høres suspekt ut. Ikke nødvendigvis fordi jeg tror læreren er en pedolærer, men fordi læreren bør ha litt klarere grenser for hvilken type forhold han ønsker til sine elever. Dersom jeg var lærer, og mine elever insisterte på at jeg la dem til i vennelisten min, ville jeg nok avslått på en ordentlig måte, ved å si at jeg ikke ønsket det, da min tilværelse på blink var av privat karakter. Kanskje slenge på en aldri så liten morsom kommentar om at jeg jo er altfor gammel til å ha 30 venner i 12-15 årsalderen. Det er jo nettopp slik det er. Læreren er jo ikke på blink i jobbsammenheng, antar jeg. Og selv om det er fint å ha et nært og åpent forhold til sine elever, er det særdeles viktig å holde det på et profesjonelt nivå. Om ikke annet, så ihvertfall for å unngå spekulasjoner. Jeg syns det vitner om særdeles dårlig dømmekraft fra lærerens side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå