Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å jobbe med gjeldsproblem.

Det er rett og slett fordi jeg vet hvordan de har det, fordi jeg har vært der selv.

Hva slags utdannelse må jeg ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om noen som er gjeldsrådgiver. Men hvis du utdanner deg til økonom er det kanskje mulig?

Skrevet

Ja, begge deler er sikkert en god idé. Slik får gjeldsofferet den aller beste ekspertise.

Skrevet

Du kan enten utdanne deg til jurist eller revisor hvis du vil jobbe med konkurssaker. Begge disse yrkergruppene er nødvendige i et konkursbo.

Hvis du tenker på å bli lånerådgiver i en bank kan du ta en vanlig økonomiutdannelse.

Skrevet

Hvis du tenker på gjeldsrådgivning i kommunen, evt. på et sosialkontor, kan veien til det være sosionomutdanning pluss økonomiske fag. Dette for best å kunne ivareta klientene på alle plan, mentalt og økonomisk!

Skrevet

Som profesjonell gjeldsrådgiver (ikke på et sosialkontor el.l.) tror jeg en kombinasjon av jus og økonomi, med vekt på det første, ville være best.

Skrevet

Ikke sosionom, for de lærer fint lite om slikt på skolen. De fleste sosionomer jeg har vært borti, sender "gjeldsoffer" til gjeldsrådgiver bare de har fem ubetalte regninger.....

Jeg vil si økonomi og jus. Men det er også høyskoler hvor du kan videreutdanne deg i dette, dersom du har jobberfaring. Vet iallefall at mange av mine kollegaer har gått her. Men en liten advarsel; jeg er av den typen mennesker som mener du ikke nødvendigvis blir en god hjelper fordi du har kjent problemene på kroppen selv. Er ikke helt sikkert at du greier å ha den nødvendige avstanden til ting som du som profesjonell skal ha.

Men lykke til iallefall, du kommer ikke til å bli arbeidsledig. ;)

Skrevet

Ofte kjem ein langt med erfaring og personlege eigenskapar også ;)

Skrevet
Jeg har lyst å jobbe med gjeldsproblem.

Det er rett og slett fordi jeg vet hvordan de har det, fordi jeg har vært der selv.

Hva slags utdannelse må jeg ha?

Det er flott! Da har du de beste forutsetninger. I tillegg kan du kanskje ta et par økonomisk relaterte fag på BI eller MI. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...