Gå til innhold

sår i nesen!

Fremhevede innlegg

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Skikkelig teit problem. Jeg har presert å fått et sår inni nesen, rett over neseboret. Har hatt det ganske lenge og det blir jo aldri bra :sur: Har en litt rennende nese pga av store polypper, så jeg må jo snyte meg en del. Og tror eg river opp såret igjen når jeg snyter meg, og begynner å blø igjen på nytt og på nytt. Såret gjør litt vondt også, er vondt å ta på nesen *pysete* Jeg kan jo ikke ha plaster i nesa :ler: Kan jeg rense med pyrisept inni nesa, eller er ikke det bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke bruke pyrisept inni nesa nei. Jeg har sliti med sår i nesa selv, som ikke ville gro, leeenge. Til slutt fikk jeg antibiotikakrem til å smøre sårene med, men sårene kom tilbake, så jeg måtte ta en kur til.

Jeg ble tipset om å bruke peanøttolje inni nesa først (av legen) det skulle visst være bra. Har brukt olivenolje på en qtips og smørt, det lidrer og mykner opp litt.

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Takk for svar, bra det ikke bare er meg som får sår rare plasser. Skal prøve tipset med olje :)

Skrevet

jeg sleit med det i fjor vinter, kjøpte 100% ren sesamolje på spray fra apoteket som jeg brukte for å hindre at det ikke tørket ut.

så olje er nok ett godt tips ja.

ellers har jeg hittil i år brukt saltvannsspray med mentol og eukalyptusolje, merke miwana, kjøpes på apotek, det har vært bra hittil i år ihvertfall.

Skrevet

Apoteket har noe som heter Nozoil (eller noe lignende). Det er godt mulig det er den samme oljen som er nevnt over her. Jeg har i alle fall brukt den i en periode da jeg måtte ta nesespray mot allergi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...