Gå til innhold

Galehuset

Catus

Anbefalte innlegg

Jeg ringte gyn. og fikk snakke med henne i dag. Hun ble kjempelad på våre vegne.

Jeg har fått time hos henne den 11.september for å ta innvendig UL. Hun ville jeg skulle det, da jeg har en økt sjanse for SA. Og jeg sa selvsagt ikke neitakk til det! ;)

Ellers skal jeg ta en del blodprøver den dagen for å undersøke nyre- og leverfunksjonen min. Dersom den er bra nok skal jeg få være med på forskningsprosjektet for gravide PCOS-kvinner. Håper virkelig at jeg får være med, for det betyr en mye tettere og bedre oppfølging! :hoppe:

Svar på det får jeg den 19.september, da jeg har ny timeavtale hos henne. Dette blir bra, håper jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun mente forøvrig at jeg er ca 6,5 uker på vei, men det får jeg ikke helt til å stemme. Derfor er jeg spent på den UL'en jeg skal ta, på om hun kan se sånn ca hvor langt jeg EGENTLIG er kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg det fint. Jeg skal prøve å prate om andre ting enn graviditet også, for jeg vet at de som ikke er gravide lett kan få overdose av sånt snakk.

Men jeg vet ikke om jeg har så mye annet å fortelle enda.. :sjenert:

Jo, jeg kom på en ting! Jeg har ordnet jobb til ei venninne hos oss. Hun hadde første dag på jobben i dag. Jeg fikk ikke anledning til å prate så mye med henne, men jeg vil tro at det har gått veldig bra. Hun skal jobbe hos oss frem til nyttår. Blir koselig! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres spennende ut å få være med på et slikt forskningsprosjekt!!

Forresten, hva sa mamsen din?

Kjempespennende! Men jeg gjør det kun på grunn av den ekstra oppfølgingen. Det blir litt stress og med mye tid borte fra jobb. Men det er verd det! :tommelopp:

Mamma vet det ikke enda. Jeg har ikke lyst til å fortelle over telefonen, for jeg vil så gjerne få med meg ansiktsutrykket. Det kan nemlig bli ubetalelig.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får tidlig UL :) Forskningsprosjekt med tett oppfølging høres også bra ut :jepp:

Og litt gravidsnakk tåler vi nok... Det er som når ei venninne får ny kjæreste -den første tiden har hun lov til prate om han alt hu orker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og litt gravidsnakk tåler vi nok... Det er som når ei venninne får ny kjæreste -den første tiden har hun lov til prate om han alt hu orker ;)

Jepps!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg vet jo hvor plagsomt det også er.. :sjenert:

Da må du jo bare komme deg hitover da ;)

Ja, jeg må nok det. Men det spørs om ikke jeg og mannen tar en snarvisitt en kveld. Får heller prøve å ta en tur alene litt senere, slik at jeg kan stikke innom deg og Turbo. Det hadde vært koselig! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, skal du ha han MED!?!? :ler:

Jo, vi får treffes snart igjen, desverre er det rimelig hektisk her for tiden, men sånn er det jo bare i perioder :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma vet det ikke enda. Jeg har ikke lyst til å fortelle over telefonen, for jeg vil så gjerne få med meg ansiktsutrykket. Det kan nemlig bli ubetalelig.. :ler:

Noen nyheter er best overlevert ansikt til ansikt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, skal du ha han MED!?!? :ler:

Jo, vi får treffes snart igjen, desverre er det rimelig hektisk her for tiden, men sånn er det jo bare i perioder :forvirret:

Ja, jeg tenkte jo kanskje å ha ham med.. :ler:

Hektisk ja, sånn er det bare av og til. Særlig nå i starten på høstsemesteret. Men det roer seg kanskje etterhvert? Uansett finner vi sikkert et tidspunkt som kan passe for oss alle tre. Sånn før eller siden! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hektisk på fritiden for min del fremover også, nå går båndtvangen for bikkjene i morgen, ergo blir det noen bikkjeslipp på meg fremover(må jo se om den ene funker fint sammen med meg på skogen eller om han bare latet som i fjor :ler: ), så starter jakta om en mnd, og litt ymse selskaper og ting og tang. Men, det er godt å ha noe å finne på da :Nikke: Men vi finner nok plass til å treffes, det er jeg ikke i tvil om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gynekologen målte spiren min til 18 mm når jeg selv mente jeg var 8+1, og hun sa det stemte veldig godt med begynnelsen av uke 8 og holdt på den terminen jeg hadde regnet ut på babyverden. Men nå regnet jeg fra EL da som jeg var 99% sikker på når var. Så gynekologen din kan nok beregne ukeanallet ganske nøyaktig selv så tidlig ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gynekologen målte spiren min til 18 mm når jeg selv mente jeg var 8+1, og hun sa det stemte veldig godt med begynnelsen av uke 8 og holdt på den terminen jeg hadde regnet ut på babyverden. Men nå regnet jeg fra EL da som jeg var 99% sikker på når var. Så gynekologen din kan nok beregne ukeanallet ganske nøyaktig selv så tidlig ja :)

Det var litt godt å høre. Jeg hater å gå rundt å ikke vite helt eksakt hvor langt jeg er på vei. *kontrollfrik*

Men jeg vurderer seriøst å endre tickeren min litt, slik at den viser 6,5 uke. Det var jo det legen sa til meg. Men så er det jo bare menstermin også da, så jeg vet ikke om det stemmer. *rådvill*

Næmenn!

Gratulerer!

:legrine:

Dette var dere vel fortjent altså!

:juhu:

Tusen takk for det, Toblerone!

Så satser vi på at du kommer rett bak meg! :klemmer:

Jeg har forresten en og en halv Toblerone i kjøkkenskapet. Gjett om jeg har lyst på dem. Men det er fy-fy helt frem til fredag.. :sur:

Så bra at du får tidlig UL da :klemmer:

Ja, ikke sant? :-D

Så bra at du får tidlig UL og god oppfølging da :)

Ja, det er jeg veldig glad for. Håper bare jeg har god nok lever- og nyrefunksjon, slik at jeg får bli med i prosjektet. Men det skal vel mye til for å ikke ha det, tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...