Gå til innhold

Tarí sine dager og netter

Tarí Númenessë

Anbefalte innlegg

Godt du får huset så fort. Hørtes helt perfekt ut :)

Men makan til møkkamann :frustrert::frustrert::frustrert:

Hvorfor i all verden skal du prate med den nye dama hans... Greit dere må samarbeide etter hvert, men det kan da i hvert fall drøyes en god stund.

Tror du skal være glad du er kvitt han, jeg. Det finnes bedre menn...

Synes du er tøff. Men det er jo sånn når man har barn. En kan ikke bare sette seg ned og grine, men må være tøff for dem. Det er vel ille nok for dem også.

Kommer ikke helt over at han fikk gutten din til å holde hemmeligheter... At det går an.

:klem: til deg, dette takler du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Norwegian Blue

Snublet innom dagboka di og etter å ha lest må jeg bare gi den en kjempe :klem: Syntes du takler det veldig bra, og at du er veldig tøff. Håper også du har folk du kan snakke med og støtte deg til. Kjenner til følelsen når triste ting plutselig går opp for en, og det er et hardt slag. Jeg hadde falt helt sammen, så beundrer deg for at du klarer å holde tinga sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er så hyggelig :klem:

Joda, jeg er glad jeg kommer meg ut forholdsvis raskt. Også er jeg veldig heldig som har en gode venner og gode kollegaer. Har ordnet meg fri i uke 48 sånn at flyttingen skal gå greit. Har et vennepar som jeg har en del kontakt med (jobber sammen med han) som skal hjelpe meg å flytte inn.

Vurdere også om jeg skal gå ned i stillingsprosen eller om jeg skal annsette praktikant/Au pair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg bakt brød og sjokoladekake. Må ha noe å gjøre nå, orker ikke sette meg ned.. Får vel finne senga, ungene skal i barnehagen i morra tidlig. Og jeg skal ned å se på sofa og møbler til barnerommene.. Er med litt blandet følse jeg gjør det egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si to ting, først: er det mulig?! :overrasket: For en hæstpeis!!! (for å si det på godt nordnorsk) :frustrert:

Og så, du er steintøff som klarer å være så rolig, virkelig ei sterk dame som jeg er sikker på at klarer dette fint! :klem: Klart det blir tungt i begynnelsen, men en slik mann er du bedre foruten! Ønsker deg lykke til :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :klem: Er nok ikke så sterkt som jeg ønsker å være.. Har til og med tatt ut en del avspaseringer :sjenert:

I kveld kom tårene for første gang. Jeg må indrømme at jeg ble overrasket over meg selv. Men det måtte jo komme.

Snakket med mannen også i kveld. Han trodde jeg hardda sagt at jeg ikke ville ha noen av møblene fordi jeg var sint på han :overrasket: Vel, det er det dummeste jeg har hørt! Hvorfor i alle dager skulle jeg ikke være sint på han? Og hvorfor i alle dager skulle jeg ha lyst til å drasse ut en 4 år gammel sofa som er svær som et uvær og har en lavd et hardt liv? Samtidig så vil jeg ikke være grunnen til at barnas ene hjem skal endres pga vi skal skilles!

Så måtte jeg dra et lite eksempel oven for han. Må nesten bare sette inn den lille dialogen her..

Jeg: Så du synes det er rart at jeg ble sint når du fortalte meg det?

Han: Fortalte hva?

Jeg: HALLO!!!

Han: Og ja, nei skjønner jo at du ble overrasket

Jeg: Overrasket?!

Han: Ja.. og sint og sånn (tydelig ille berørt)

Jeg: Men du, vist jeg hadde hatt sex med xxxx i smug en stund... (sjefen min altså)

Han: Hva mener du?

Jeg: Hvordan hadde du følt det om jeg hadde hatt sex, nei ikke bare sex men hatt et forhold med xxxx?

Han: (blir litt rød i ansiktet og løser på slipset) Har du hat et forhold til xxxx?

Jeg: Nei ikke et forhold

Han: (lettere panisk) Ikke et forhold?! Har dere hatt sex??

Jeg: (full av f... ser jeg bare uskyldig på han

Han: Svarte f! Har du vært utro med HAN!

Jeg: Åssen føles det å vite at kona di, mora til dine 2 små barn har drevet med noe sånn

Han: (mister nesten besinelsen og traver rundt i rommet) Din, din, din jævla

Jeg: (avbryter han) Sånn føles det nok også for meg. Dette er det samme som du har gjordt!

Han: Så du har ikke drvet med xxxx?

Jeg: Nei, jeg er jo gift for pokker

Er det mulig! :frustrert: Jeg fatter ikke at han er den jeg giftet meg med!

Kanskje litt slemt gjordt av meg, men jeg klarte ikke holde meg i skinnet. Er litt glad jeg gjorde det, fikk jo sett hvordan han hadde reagert om jeg hadde gjordt noe sånt

Edit: det siste avsnittet lagt til

Endret av Tarí Númenessë
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest det du har skrevet tidligere, så mitt inntrykk av fham som en dust er bare ytterligere bekreftet!

Man gifter seg jo for øvrig med en masse tullinger viser det seg...

:klem: fra en som er skilt to ganger før fylte 35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter  :klem: Er nok ikke så sterkt som jeg ønsker å være.. Har til og med tatt ut en del avspaseringer  :sjenert:

I kveld kom tårene for første gang. Jeg må indrømme at jeg ble overrasket over meg selv. Men det måtte jo komme.

Jeg tror det er bra du gråter, da har du i hvert fall begynt å bearbeide det. Jeg synes du er kjempesterk jeg, det har ingenting med hvor mye avspasering eller hvor mye du er borte fra jobben og gjøre. Det har med den realistiske tilnærmingen til problemet du har. Du har allerede ordnet hus, du passer på at barna har det bra, og du greier å være saklig overfor din eks, selv om han ikke fortjener det. Som jeg har sagt før har du all rett til å være sint og sørge, og legen kan til og med skrive en sykemelding for deg for en stund om du skulle trenge det. Må si jeg begynte å le av den lille dialogen deres. Jeg synes absolutt ikke du var slem, såpass har han fortjent, og det er bra at han kanskje skjønner litt av hvordan du har det. For en dust!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg: Så du synes det er rart at jeg ble sint når du fortalte meg det?

Han: Fortalte hva?

Jeg: HALLO!!!

Han: Og ja, nei skjønner jo at du ble overrasket

Jeg: Overrasket?!

Han: Ja.. og sint og sånn (tydelig ille berørt)

Jeg: Men du, vist jeg hadde hatt sex med xxxx i smug en stund... (sjefen min altså)

Han: Hva mener du?

Jeg: Hvordan hadde du følt det om jeg hadde hatt sex, nei ikke bare sex men hatt et forhold med xxxx?

Han: (blir litt rød i ansiktet og løser på slipset) Har du hat et forhold til xxxx?

Jeg: Nei ikke et forhold

Han: (lettere panisk) Ikke et forhold?! Har dere hatt sex??

Jeg:  (full av f... ser jeg bare uskyldig på han

Han: Svarte f! Har du vært utro med HAN!

Jeg: Åssen føles det å vite at kona di, mora til dine 2 små barn har drevet med noe sånn

Han: (mister nesten besinelsen og traver rundt i rommet) Din, din, din jævla

Jeg: (avbryter han) Sånn føles det nok også for meg. Dette er det samme som du har gjordt!

Han: Så du har ikke drvet med xxxx?

Jeg: Nei, jeg er jo gift for pokker

Er det mulig!  :frustrert:  Jeg fatter ikke at han er den jeg giftet meg med!

Kanskje litt slemt gjordt av meg, men jeg klarte ikke holde meg i skinnet. Er litt glad jeg gjorde det, fikk jo sett hvordan han hadde reagert om jeg hadde gjordt noe sånt

Edit: det siste avsnittet lagt til

:ler::ler::ler:

Synes ikke det var slemt. Det var fullt fortjent...

Snakk om dobbeltmoral, reagere sånn hvis du hadde vært utro, så har han akkurat gjort det samme selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må si jeg begynner å synes det selv også, Fantus.

Er litt usikker på dette med møbler.. Er det egentlig simpelt med ikea møbler? og sofaene dårlig kvalitet? Usj, synes det går mye penger på møbler, men samtidig er det ikke jeg som betaler :sjarmor: Mannen ga meg kredittkoret sitt til å betale for møbler siden han beholder møblene (han var veldig glad han slapp og kjøpe nytt også var han enig at det var fint for ungene at et av hjemmene var som det hadde vært)

Har bestemt meg for dette kjøkkenboredt/solene http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=94&prod_id=267

Er usikker på spisestuen.. men stpr i mellom denne: http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=96&prod_id=472 denne:http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=96&prod_id=859 og denne: http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=96&prod_id=333 Skal ikke ha med benk, men med stoler... Har lyst på litt rustikk preg i alle fall. Og ender jeg opp med den siste vil jeg ha denne her som "tilbehør" : http://www.fagmobler.no/index.php?kat_id=71&prod_id=347

Ang stua er jeg veldig usikker. Både når det gjelder sofa og bokhyller/tvbord osv. Må ha en sova som tåler en støyt med to unger i hus. Helst noen som bare er å tørke av.. Få jeg får ta det etterhvert

Mini får være med å velge seng, komode og sånnt selv til soverrommet sitt. Har snakket med han om det ved frokost borde og han ble helt i 100 :) Han tar dette veldig fint. Han har en del spørsmål, heldigvis. Er veldig glad han tør å komme med dem. Faren er her når barna kommer hjem, sånn at det plutselig er veldig anneledes.

Selv begynner jeg å bli veldig sliten. Neste helg drar jeg til et vennepar, så skal faren få ungene selv. Blir faktisk godt, pluss at han får prøvd seg på det. Han har aldri vært alene med dem mer enn en dag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bøllefrøet

:klem:

Den dobbeltmoralen til eksen din er jo bare helt utrolig! Håper han ble dritflau når han skjønte hva han egentlig hadde sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde garantert brukt det kredittkortet for hva det var verdt på R.o.o.m./Verket interiør/Hilmers hus/Christian's/Tanum etc. :sjarmor:

Neida, det er uansett dumt å bruke mye penger på møbler akkurat nå, så kjøp det du ha så billig som mulig og suppler etter hvert. IKEA er absolutt ikke simpelt lenger. De litt dyrere tingene der er bra både m.h.p. design og kvalitet!

Når du nå har flyttet og kommet deg vel i hus, kommer det en "smell", men det er du sikkert klar over. Du kan trøste deg med at det kommer noe tilsvarende for eksmannen din når situasjonen går opp for ham. Den må "den nye" takle og det er ikke sikkert det går så bra... Gress kan være av en annen kvalitet på den andre siden, men det er sjelden grønnere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :klem: Er så flott med all oppbackingen fra dere!

Leo, du nevnte en del møbelbutikker.. har du noen linker?

Ang det å finne sofa så gir jeg snart opp. Det er en del kriterier som skal oppfylles, for å si det sånn.

Den må kunne tåle hard bruk, vann søl (tøreks av) og spinnville unger :ler: Mini'n er mildt sakt en aktiv krabat. Tenk at han skal begynne på skolen til høsten :forvirret: Synes det ikke er lenge siden han ble født jeg..

Ja, jeg er forberedt på en smell. Det som er positivt er at ungen skal være hos faren i jula (jeg skal være der og feire julaften og ha julefrokost 1 juledag) Så jeg får en del dager som jeg skal bruke på meg selv :) Heldigvis har jeg gode venner! Selvom jeg nærmest føler meg som en pasient når jeg snakker med en av kompisene min (jobber sammen) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foresten, jeg har funnet ut hva slags møbler jeg skal kjøpe til lille Tarí :)

seng komode kleskap

Greit nok at det er veldig jentete, men hun er jo jente da ;) og dette er noe hun kan ha noen år.

Eller så blir det noe i denne stilen: seng

Endret av Tarí Númenessë
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tarí.

Jeg har lest gjennom dagboken din, og får bare en trang til å sette meg ned å grine. Det er så vondt at slikt kan skje. Synes samtalen hvor du satte eksen din på plass var glimrende, iallfall! La ham forstå hva han har gjort. Nå vet du iallfall hva slags kvalitet han er laget av, og ut i fra det jeg har lest av deg her, er du av en helt annen klasse. Du finner deg en mye bedre en gang i fremtiden, en som fortjener deg og vet hvor heldig han er som har deg! Ta vare på deg selv, husk å få sørget skikkelig, og legg forholdene til rette slik at du får tid til å bearbeide dette.

Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...