Gjest d'Arc Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Jeg synes dette Southpark-klippet er groteskt og langt over streken. Det viser Stewe Irwin på et halloween party, med en piggrokke ut av brystet. Matt Stone og Trey Parker, hjernene bak South Park, forsvarer sitt verk som de alltid gjør. - Vi har fornærmet folk før, og vi kommer sikkert til å gjøre det igjen. Vi vet at våre trofaste seere ikke blir sjokkert. Er det virkelig noen som synes dette var morsomt? Endret 27. oktober 2006 av d'Arc
Gjest lurven Skrevet 27. oktober 2006 #2 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg synes dette Southpark-klippet er groteskt og langt over streken. Det viser Stewe Irwin på et halloween party, med en piggrokke ut av brystet. Matt Stone og Trey Parker, hjernene bak South Park, forsvarer sitt verk som de alltid gjør. - Vi har fornærmet folk før, og vi kommer sikkert til å gjøre det igjen. Vi vet at våre trofaste seere ikke blir sjokkert. Er det virkelig noen som synes dette var morsomt? ← meningen med south park er jo å sjokkere, og man må jo gå ganske langt i dag for å sjokkere, personlig synes jeg ikke det så noe særlig morsomt ut, men det er sikkert noen som ler av dette også
Gjest Elfrida Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Har du sett mange episoder av South Park? Ikke mye som er hellig der i gården gitt.
Gjest d'Arc Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Har du sett mange episoder av South Park? Ikke mye som er hellig der i gården gitt. ← Jeg har sett en del, men jeg synes virkelig de bør holde seg for gode til å lage en slik episode. :S
Bobeline Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Jeg er fan av South Park, men det hender jeg synes de går over streken. Og ja, jeg synes dette klippet var et eksempel på dette. Ironisk nok sier Satan at siden Steve Irwin nettopp døde, og at derfor var ikke antrekket (kostymet) passende. Personlig synes jeg ikke klippet var passende. For min del går tankene til avdødes venner og familie, og jeg håper de ikke ser dette klippet. Jeg tror det er lurt å ta mer ventetid når det skal harseleres med noe som mange har et vondt og sorgfullt forhold til. Endret 27. oktober 2006 av Bobeline
Gjest Elfrida Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg tror ikke de holder seg for gode til noe som helst jeg.
Gjest d'Arc Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg er fan av South Park, men det hender jeg synes de går over streken. Og ja, jeg synes dette klippet var et eksempel på dette. Ironisk nok sier Satan at siden Steve Irwin nettopp døde, og at derfor var ikke antrekket (kostymet) passende. Personlig synes jeg ikke klippet var passende. For min del går tankene til avdødes venner og familie, og jeg håper ikke de ser dette klippet. Jeg tror det er lurt å ta mer ventetid når det skal harseleres med noe som mange har et vondt og sorgfullt forhold til. ← Jeg er enig i det du sier. Det minste de kunne gjort (jeg synes uansett det klippet ikke burde ha blitt vist), var å vente i litt mer enn 2 måneder etter hans død. Jeg tror ikke de holder seg for gode til noe som helst jeg. ← Tydeligvis ikke.
Bobeline Skrevet 27. oktober 2006 #8 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg er enig i det du sier. Det minste de kunne gjort (jeg synes uansett det klippet ikke burde ha blitt vist), var å vente i litt mer enn 2 måneder etter hans død. ← Jeg er enig i at klippet aldri burde blitt vist, etter min mening ville det være det eneste riktige. Men når skaperne av serien er så besatt av å sende klippet, burde de i det minste vente til folk har fått sjanse til å komme over sorgen, og til stadiet der vi husker noen med glede, og ikke bare sorg.
Gjest Ferskvannsblekksprut Skrevet 27. oktober 2006 #9 Skrevet 27. oktober 2006 Først tenkte jeg at det ikke gjorde noe, de sa jo selv at det var litt for tidlig og alt, men resten ble litt for mye ja, pluss det innlegget over med familie og venner av han. Så langt tenkte jeg ikke, nei. Unødvendig å tulle med slikt.
Gjest en gjest Skrevet 27. oktober 2006 #10 Skrevet 27. oktober 2006 Er det virkelig noen som synes dette var morsomt? ← Ja, jeg synes det var morsomt.
Bobeline Skrevet 27. oktober 2006 #11 Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Ja, jeg synes det var morsomt. ← Tror du vennene og familien hans synes det var morsomt, med tanke på at det er ikke så lenge siden dødsulykken? Endret 27. oktober 2006 av Bobeline
fuerza Skrevet 27. oktober 2006 #12 Skrevet 27. oktober 2006 Synes det er alt for tidlig å spøke om Steve Irwins død. Synes ikke dette var morsomt.
Gjest kenneth Skrevet 27. oktober 2006 #13 Skrevet 27. oktober 2006 meningen med south park er jo å sjokkere, og man må jo gå ganske langt i dag for å sjokkere, personlig synes jeg ikke det så noe særlig morsomt ut, men det er sikkert noen som ler av dette også ← Selvsagt er det folk som ler av det. Det finnes millioner av snevre individer som ikke klarer å gjøre samme analyse som du. I sin forsvarstale vil de sannsynligvis bruke "det er bare du som ikke skjønner humoren", uvitende om at det er de som ikke skjønner bæra. Trist i grunn.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #14 Skrevet 27. oktober 2006 NEI, det er IKKE morsomt,det er forferdelig respektløst!
Christiane Skrevet 28. oktober 2006 #15 Skrevet 28. oktober 2006 Det er ikke det beste jeg har sett av South Park, men det fikk meg absolutt til å le.
Najs Skrevet 28. oktober 2006 #16 Skrevet 28. oktober 2006 Enig med at det kanskje var litt for tidlig å komme med en sånn spøk, men at det er respektløst synes jeg ikke. I South Park spøker de med alt, ikke en gang kongelige eller presidenter slipper unna. Irwin er da ikke noe spesielt unntak.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2006 #17 Skrevet 28. oktober 2006 Tror du vennene og familien hans synes det var morsomt, med tanke på at det er ikke så lenge siden dødsulykken? ← Tror ikke familien hans vil synes at episoden er morsom selv om den hadde kommet om 20 år. På samme måte som at folk stadig blir fornærmet i dag når noen gjør parodi av Frank Sinatra og tar opp mafiakontakter eller tar med Elvis og narkoproblemer. Jeg tror heller ikke episoden/klippet var myntet på familien, men til de som følger med South Park. Selvfølgelig kunne de ha ventet, på samme måte som de selvfølgelig kunne ha la vært å "tråkke over streken" flere ganger. Men det er jo det som kjennetegner humoren til SP at de ttråkker folk og tema på tærne. De mener at komedie skal være banebrytende og ta opp vanskelige tema. Jeg tror reaksjonene hadde blitt like sterke om de hadde sendt dette om en måned. Hvem skal forresten bestemme hva som er riktig sørgeperiode? Hvor er den grensen? Hvis man skal ta utgangspunkt i de sørgende så kan det variere med noen få dager, mens andre bruker mange, mange år før de begynner å returnere til et vanlig liv.
Bobeline Skrevet 28. oktober 2006 #18 Skrevet 28. oktober 2006 Tror ikke familien hans vil synes at episoden er morsom selv om den hadde kommet om 20 år. På samme måte som at folk stadig blir fornærmet i dag når noen gjør parodi av Frank Sinatra og tar opp mafiakontakter eller tar med Elvis og narkoproblemer. Jeg tror heller ikke episoden/klippet var myntet på familien, men til de som følger med South Park. Selvfølgelig kunne de ha ventet, på samme måte som de selvfølgelig kunne ha la vært å "tråkke over streken" flere ganger. Men det er jo det som kjennetegner humoren til SP at de ttråkker folk og tema på tærne. De mener at komedie skal være banebrytende og ta opp vanskelige tema. Jeg tror reaksjonene hadde blitt like sterke om de hadde sendt dette om en måned. Hvem skal forresten bestemme hva som er riktig sørgeperiode? Hvor er den grensen? Hvis man skal ta utgangspunkt i de sørgende så kan det variere med noen få dager, mens andre bruker mange, mange år før de begynner å returnere til et vanlig liv. ← Jeg forstår. Når teorien er slik at "vi har harselert med andre alvorlige ting før, så hvorfor ikke ta et litt skritt videre og ha det morsomt med dette", er det klart at alt er lov, over tid. Det vil handle om å bryte grenser forsiktig over tid til alt til slutt er lov, og intet lenger er hellig. Selvfølgelig er det ingen bestemt sørgeperiode, og alle sørger forskjellig. Men er det god grunn til å ikke vise hensyn i dagens samfunn?
Gjest Gjesta Skrevet 28. oktober 2006 #19 Skrevet 28. oktober 2006 Synes det er alt for tidlig å spøke om Steve Irwins død. Synes ikke dette var morsomt. ←
Donnie Darko Skrevet 28. oktober 2006 #20 Skrevet 28. oktober 2006 Det er jo ikke Irwin de harselerer med her men nettopp det faktum at "hvorfor tar folk seg nær av slikt nå men ikke om det hadde kommet om 10 år" Jeg tok meg ikke nær av det enda jeg er en Irwin fan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå