Gå til innhold

Varmepumpe fra Panasonic


Gjest Sumiko

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_malin_*

Hei!

Jeg har ikke erfaring med akkurat denne varmepumpa, men det er med varmepumper som med så mye annet; man får det man betaler for. 10 000 er lite for en varmepumpe, og da er kvaliteten på den deretter. Den fungerer sikkert greit, men du må regne med at den bruker mer strøm og ikke holder like lenge som en varmepumpe av bedre kvalitet (feks Sanyo, Daikin e.l.). De selger stort sett bare billig-varmepumper på kjeder a la Elkjøp, hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med et firma som driver med kjøling/ventilasjon. Det blir dyrere, men du får ei bedre pumpe (som du igjen sparer på i det lange løp) og monteringen gjøres av en profesjonell som vet hvor pumpa bør henge i huset ditt for å gi best effekt, etc. Og monteringa blir pent utført, ikke minst.

Lykke til med varmepumpe-kjøpet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er den at denne varmepumpa "skal" være veldig bra, kjenner noen som vi tror har samme pumpe som betalte det dobbelte for den, derfor lurer jeg på om dette er et kupp eller noe ræl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær klar over at det er mange "kjeltringer" i varmepumpebransjen. Jeg ville betalt litt for å få den fra et seriøst firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Malin_*
Saken er den at denne varmepumpa "skal" være veldig bra, kjenner noen som vi tror har samme pumpe som betalte det dobbelte for den, derfor lurer jeg på om dette er et kupp eller noe ræl.

Tjah, det kan jo godt hende den er veldig bra, det fins proffe firma som selger Panasonic også. Samboeren min er kuldemontør (han jobbet mye med varmepumper før), jeg kan spørre ham om han har hørt noe om denne pumpa. Men sånn generelt tror jeg han er skeptisk til Panasonic, Foma etc, det er han som sier at man må satse på Sanyo eller Daikin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Malin_*

Nå spurte jeg sambo, han mener Panasonic er generelt bare møkk. Han sier at om man absolutt skal kjøpe fra en billigkjede er det Fujitsu (som fås kjøpt på Expert) som er beste alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer snart en test på svenske sintef eller se etter nøytrale tester av ny dato.

Panasonic, Foma, Fujitsu og Hisense er noen av de simpleste og billigste pumpene på markedet.

Mitsubishi-Daya, Dakin og Thoshiba er av betydeligt høyere kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne installert for to år siden, prisen da var nok en del høyere, rundt 12-13 tusen tror jeg. Vi er veldig fornøyd. Strømforbruket har gått betydelig ned, og det er mye lunere i huset. Vi har delvis åpne løsninger og har plassert den like ved kjellertrappen. Slutt på kald trekk!

Den vi har heter Panasonic Inverter E9DKE.

Kjenner to til som har den samme, alle fornøyd.

Prisen vi betalte var ferdig installert av fagmann.

Endret av Maxine Grey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke lese forbrukerundersøkelser?

før dere bestemmer dere?

Vi har akkurat fått innstallert to Toshiba Daiseikai. (en i hver etasje koblet til samme utedel). Daiseikai-modellen skal foruten høy varmeffekt også ved lavere utetemperatur, også ha et effektivt luftfiltreringssystem og lavt lydnivå.

Det var ikke den billigste løsningen, men jeg tror vi vil tjene på det på sikt, også var det viktig for meg med et godt luftfiltrertingssystem og at de fungerer også ved lavere utetemperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst samme pumpa som de vi kjenner har, selv om de betalte mye mer for den.

Så da blir det nok den, for de er som Maxine Grey veldig fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Anne_*
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...alogCategoryID=

Noen som har erfaringer med om dette er en bra varmepumpe ?

Man får det man betaler for! Det er sant at man kan få en Panasonic varmepumpe helt ned i 10.000 kroner + montasje. Panasonic har kanskje det største produktspekteret innen varmepumper i norge. Hvis man vil ha en rimelig varmepumpe kan Panasonic levere dette, men hvis du vil ha det aller beste ville jeg sett nærmere på toppmodellene til Panasonic som også er tilpasset nordisk klima. Disse pumpene ligger i prisområdet 20 - 26.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Man får det man betaler for! Det er sant at man kan få en Panasonic varmepumpe helt ned i 10.000 kroner + montasje. Panasonic har kanskje det største produktspekteret innen varmepumper i norge. Hvis man vil ha en rimelig varmepumpe kan Panasonic levere dette, men hvis du vil ha det aller beste ville jeg sett nærmere på toppmodellene til Panasonic som også er tilpasset nordisk klima. Disse pumpene ligger i prisområdet 20 - 26.000,-

Panasonic har to typer varmepumper.. en billig variant som faktisk ikke er beregnet på norske forhold i det hele tatt, også er det den dyre utgaven. Alt annet enn japansk er fy-fy.. sanyo bråker noe jævli, panasonic driter seg ut gang på gang, foma poengterer jeg ikke engang.. Jeg ville valgt Daikin eller toshiba, helt klart.... er man nøye på støy er daikin en klar 1'er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...