Gjest Pach Skrevet 27. oktober 2006 #1 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg lurer på om det er noen grense for hvor tungt hvert kolli kan være på fly? Altså ikke hvor mye som kan sendes for hver person, men om det er en grense for at noe er så tungt at de nekter å sende det? Og hvor store kan ting være? Vi har også et lekestativ vi vil ha med, men pakken er stor, kanskje 2,5x2x1 meter. Har også en kajakk. Er det noen grense der? Må vi i så fall betale ekstra, eller får vi det ikke med i det hele tatt?
Gjest Deception Skrevet 27. oktober 2006 #3 Skrevet 27. oktober 2006 Vektgrensen pr. kolli er i hvertfall 32 kilo hos flere selskaper. Størrelsesgrensene vet jeg ingenting om, men du finner info hos hvert flyselskap.
onyx Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg lurer på om det er noen grense for hvor tungt hvert kolli kan være på fly? Altså ikke hvor mye som kan sendes for hver person, men om det er en grense for at noe er så tungt at de nekter å sende det? Og hvor store kan ting være? Vi har også et lekestativ vi vil ha med, men pakken er stor, kanskje 2,5x2x1 meter. Har også en kajakk. Er det noen grense der? Må vi i så fall betale ekstra, eller får vi det ikke med i det hele tatt? ← Grensen for vanlig kofferter er max 32 kilo for en enkeltkolli. Innenlands er grensen på hva du kan ta med 20 kg per person. For gjenstander som du beskriver må du betale ekstra, dvs overvekt som er ganske dyrt. Foreslår at du sender slike ting med f.eks. sas cargo. Der er prisen 25 kr kiloet, men er usikker på om det finnes størrelsesbegrensninger.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Det står ofte på hjemmesiden til flyselskapet. OBS! Enkelte flyselskap er veldig strenge så sjekk det ut på forhånd slik at du ikke blir stående og må legge igjen bagasje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå