Gå til innhold

Merkelig verden


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Synes det er en ganske merkelig verden vi lever i, når en mann blir "helt" fordi han ikke dreper sin egen søster.

Men bra han klarer å stå i mot det presset han har vært utsatt for, og bra han står frem i media med historien sin.

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix

Om han er presset av omgivelsene til å drepe søsteren sin, men likevel ikke gjør det så er det veldig bra. Hadde du ikke reagert om han faktisk hadde drept, trådstarter? Jeg synes det er kjempebra at han tar avstand fra de holdningene som finnes i en del mlijøer om at jenter skal drepes om de gjør noe storfamilien ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i mot presset, bankes opp for å ikke gi etter, og står frem for å motarbeide de holdninger som råder i miljøet.

Han gjør faktsik en kjempeinnsats mot æresdrap, og det synes jeg ikke det er noe galt i at han "æres" for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er presset av omgivelsene til å drepe søsteren sin, men likevel ikke gjør det så er det veldig bra. Hadde du ikke reagert om han faktisk hadde drept, trådstarter? Jeg synes det er kjempebra at han tar avstand fra de holdningene som finnes i en del mlijøer om at jenter skal drepes om de gjør noe storfamilien ikke liker.

Jo, vi er 100% enig. Men synes bare det at folk blir truet og presset til å drepe noen de er glad i er så "far out" at jeg ikke klarer å fatte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jo, vi er 100% enig. Men synes bare det at folk blir truet og presset til å drepe noen de er glad i er så "far out" at jeg ikke klarer å fatte det.

Det er sant. Det burde ikke vært en sak i det hele tatt, men når det først er det så er de som står i mot helteverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Et nøkkelord her blir vel også kulturelle forskjeller. Denne historien hadde nok blitt veldig annerledes om den hadde funnet sted hos en etnisk norsk familie i Norge. I kulturer hvor æresdrap er (mer) akseptert, blir dette veldig spesielt. Hvis det er mange som gir etter for presset, så skjønner jeg godt at han kan få en slags heltestatus hos noen. Hvis utgangspunktet er å drepe på fars kommando, så er det kanskje mer avvikende å si nei enn å gjøre det. For oss vil det være motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...