Gå til innhold

vi klarer ikke sove sammen pga hans snorking

Fremhevede innlegg

Skrevet

vi klarer ikke å dele seng, nettopp fordi han snorker så jæææævlig! det er værst hvis han legger seg veldig sent, da rister veggene! men det er forholdsvis like ille uansett.. er spesielt fra 3 4 tiden og utover! da ligger jeg der da og prøver å sove.. jeg er trøtt og blir meget hissig så jeg skumper borti han, og da klikker dte for han-- (prøver vekke han slik at jeg kan sovne i stillehetens minutt, funke rlike dårlig hver gang)..

han sover i tillegg med åpen munn!

han snorker så fælt at vi nesten blir uvenner, jeg blir trøtt og er avhengig av den søvenen jeg får pga huepine og studier....

så nå sover jeg på gjesterommet, i en vond seng.. jeg er vel ikk den som skal måtte lide for det men.... men noen råd hvordan dette kan fjernes snarest..???

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Snorkeoperasjon? Snorking kan være farlig for helsa også, i tillegg til parforholdet...

Skrevet

La ham ligge på gjesterommet inntil han kommer seg til lege og får veiledning omkring røykeslutt, vektnedgang, operasjon?

Skrevet

helt enig med de andre her, at snorkeoperasjon kan være verd å tenke på, for som tidligere sagt her, så er snorking dårlig for helsa hans også.

inntil noe skjer, hjelper det ikke i det hele tatt med ørepropper?

jeg har delt rom med en som røyker VELDIG, og har da fått ørepropper av ham (vi var på tur og mange delte rom, han varslet alle og hadde med ørepropper til alle som trengte.. :ler: ), hørte ikke snorkingen skjemmende mye da.

det er klart det er mye mer problematisk for deg som bor sammen med ham, så det må nok mer en propper til, men midlertidig?

Skrevet

Sambo har tatt snorkeoperasjon nettopp fordi vi ikke kunne dele rom. Dessverre hjalp det ikke... Legen som opererte opplyste om at de fjerner veldig lite om gangen, derfor kan det være nødvendig med flere operasjoner. En var der for tredje gang..

Dessverre syntes sambo inngrepet, og særlig tiden etterpå, var såpass ubehagelig at det ikke ble aktuelt å gjøre det flere ganger! Dermed er vi tilbake til start...

Løsningen er at vi sover på hvert vårt soverom - har investert i god seng på gjesterommet, og nå ligger han der.

Litt sørgelig er det, men som du skriver trenger man søvn, og det får vi i alle fall nå!

Så får vi heller "besøke" hverandre for å pleie kjærligheten :sjarmor:

Skrevet

Min eks gikk gjennom en snorkeoperasjon. Var i utgangspunktet vellykket, men så la han på seg en del kilo. De ville ikke operere igjen. Han var inne og fikk sjekket hvordan han sov. Det viste seg at han hadde flere pustestopp i løpet av natta. Han sover nå med en apparat som gjør at han ikke får de pustestoppene. Det er en liten maskin med slange og han bruker maske. Han sluttet og snorke. Maskinen bråker utrolig lite så den er ikke noe problem.

I mellomtiden så får du kjøpe en bedre madrass til gjesterommet. En god natt søvn er utrolig viktig. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sovet på sofaen.

Skrevet

Samboeren din bør ta kontakt med legen sin og kan henvise han for utredning ang. snorkingen. Det finnes spesialister for dette. Han blir antagelig sendt til en søvnklinikk hvor de overvåker pusten hans ol.

Snorking er ikke bare irriterende, det kan også være farlig fordi noen også slutter å puste om natten pga. snorkingen.

I mellomtiden får du skaffe til veie en bedre seng på gjesterommet og være forståelsesfull. Dette er ikke noe han selv kan kontrollere og han trenger din støtte og din kjærlighet.

Liker ikke din hvorfor-skal-dette-gå-utover-meg holdning. Hvor gammel er du, 12? Skjerpings kvinne!!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Mannen min snorker veldig, sover dårlig og føler seg aldri uthvilt når han våkner om morgenen. Nå skal han utredes. Det er mulig han også har disse pustestoppene. Snorking kan ha mange årsaker så det er nok viktig med en ordentlig utredning.

Gjest Ingrid78
Skrevet

Vi har og det problemet. han snorker så innihampen høyt at jeg umulig får sove, så derfor sover vi på hvert vårt rom. Vi har hatt det sånn i ni år nå, og han vil ikke ta snorkeoperasjon. Men jeg ble så sinnsykt grinete av å vøre våken halve natta pga snorkingen hans at jeg fikk eget rom. Så det er jo et alternativ. Det samme er det med mamma og hennes mann.

Skrevet
Samboeren din bør ta kontakt med legen sin og kan henvise han for utredning ang. snorkingen. Det finnes spesialister for dette. Han blir antagelig sendt til en søvnklinikk hvor de overvåker pusten hans ol.

Snorking er ikke bare irriterende, det kan også være farlig fordi noen også slutter å puste om natten pga. snorkingen.

I mellomtiden får du skaffe til veie en bedre seng på gjesterommet og være forståelsesfull. Dette er ikke noe han selv kan kontrollere og han trenger din støtte og din kjærlighet.

Liker ikke din hvorfor-skal-dette-gå-utover-meg holdning. Hvor gammel er du, 12? Skjerpings kvinne!!

:overrasket::overrasket:

Stay cool, Barky!

Skrevet
Min eks gikk gjennom en snorkeoperasjon. Var i utgangspunktet vellykket, men så la han på seg en del kilo. De ville ikke operere igjen. Han var inne og fikk sjekket hvordan han sov. Det viste seg at han hadde flere pustestopp i løpet av natta. Han sover nå med en apparat som gjør at han ikke får de pustestoppene. Det er en liten maskin med slange og han bruker maske. Han sluttet og snorke. Maskinen bråker utrolig lite så den er ikke noe problem.

I mellomtiden så får du kjøpe en bedre madrass til gjesterommet. En god natt søvn er utrolig viktig. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sovet på sofaen.

Onkelen min har også fått ei sånn maskin, han sover mye bedre no, har det mye bedre med seg sjøl, har mye meir overskudd, for det sliter på personen som snorker også, men han veit ikkje selv kva som gjer at han er trøtt og sliten.

Ellers så hjelper det å bli kvitt eventuell overvekt, då dette kan føre til pusteproblem spesielt når en ligg på rygg.

Håper ting ordner seg, synd om forholdet skal ryke pga snorking :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...