Gå til innhold

Kaizers Orchestra


Guess What!

Anbefalte innlegg

- Noen her inne som er enig med at Kaizers ruler Norge? De har skapt ny musikk, noe ingen andre (i vertfall i norge] gjør. De har guts nok til å kjempe seg igjennom. Og De har nådd nesten toppen i Norge. Godt voksne mannfolk, som skriver musikken sin selv Nikke.gif De har virkelig tent min ild erter.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg er helt enig med deg.

Kaizers er norske, de synger på norsk, og de gjør det utrolig bra. For noen år siden var det mange populære band som sang på norsk, og til og med lagde bra musikk. Nå er det få igjen. Og jeg synes det er supert at Kaizers nå har dukket opp, og viser folk at det er mulig å gjøre det bra selv om de bruker sitt eget morsmål. Også dialekt da, til og med! Sett på maken.

Jeg har anbefalt Kaizers til alle vennene mine, men de gidder ikke høre på, fordi de synger på norsk. Synd for dem. De går glipp av noe.

Jeg har også falt for tekstene, som jeg synes er utrolig interessante, og tar opp viktige og alvorlige temaer, i stedet for bare "I love you" og "You broke my heart". Slike sanger går det tretten av på dusinet.

Og nei, jeg er ikke en eller annen middelaldrende dame som jobber i Norsk Språkråd eller tilsvarende, jeg er 15 år, og jeg liker GOD musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he erter.gif

Har det nett sånn som deg; Ingen av vennene mine vil heller ikke hørre på de, fordi de synge på norsk. Norsk er bra!!

Ungdommen nå til dags altså icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i at kaizers er helt suverene! icon_smile.gif

en helt ny type musikk, som ser ut til å gjøre stor suksess icon_biggrin.gif

jeg var på kaizers konsert, en helt utrolig opplevelse å høre dem live!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, jeg er enig med Nikita. Har også vært på Kaizers konsert. Det var en kjempeopplevelse. De er et kjempe bra band. De kommmer til å bli store. tror dere ikke? Kaizers Forever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Store, ja. De er iallfall på god vei. Det var meg som skrev det første svaret, hadde bare ikke registrert meg. Vil at alle skal vite hvilken Kaizers-fan jeg er! icon_smile.gif

Det sendes en konsert med dem på NRK2 andre påskedag, i tilfelle noen ikke skulle ha fått det med seg. Ser fram til det, som det har blitt sagt, konsertene deres skal visst være helt supre. icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal på konsert nå den 11 april, og gleder meg til å se dem live. har hørt at de er et bra liveband, men etter the hives skal det litt til da...

skal uansett sikle litt på vokalisten siden det hører med..12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kaizers er den mest harry og rølpete møkkamusikken jeg har hørt. Har dem skapt ny musikk? Nei, det er bare en oppdatert versjon av DDE. Hvorfor er det så viktig at dem synger på norsk? Skjønner dere ikke engelsk? Vel, det er nå min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Bor i Stavanger, Kaizers hjemby, og her er de det største av det store! Glem Abel, det er Kaizers som er i vinden, nr.1 på salgslistene og med utsolgte billetter etter en time...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei! Kaizers er et vanvittig liveband. Dei har kjempe-kontakt med publikum og syng til svetten driv av dei. For ikkje å snakke om engasjementet når dei dæljar på oljefata! Har vore på to konsertar med dei, og har både plata (signert)og ep-en. Synest eigentleg ikkje at plata er rettferdig mot musikken deira, mykje av musikkopplevelsen ligg i å sjå dei og sjå musikkgleda i ansiktet deira på konsertane. Dessuten hører ein ikkje oljefata og bilfelgane så godt på plata som på konsertane.

Tekstane er også heilt utrulige. Om ein studerer dei litt ser ein at det er mykje samanheng mellom dei forskjellige sangane, og mange av dei er rett djupe.

Og for meg er det likegyldig om dei syng på engelsk eller norsk, men synest det er flott at dei brukar morsmålet. Dessutan blir tekstane meir "gjennomsiktige" når dei er på norsk og det krevst større diktings-evner for å lage gode norske tekstar enn engelske. I tilleg synest eg at det at dei har valgt å synge på norsk vitnar om at dei spelar musikk fordi dei elskar det, og ikkje fordi dei har som mål å bli berømte i utlandet og tene mykje pengar - det gjer ein aldri når ein syng på norsk.

Hedda, ihuga Kaizers-fan.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

icon_smile.gif ja, jeg syntest engelsk er litt "ut" her i norge. Hvorfor bli internasjonale helter, når de selger sååå bra i norge icon_razz.gif?

Norsk er bra. Vi trenger mer norsk ny-moderne.

Selv om postgirobygget er gode.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gloria

Kaizers er så utrolig regjerende!!!Og at de kommer fra MIN nabokommune gjør dem bare enda bedre!!Endelig kan Jærfolka være stolte over annet enn Norges flotteste strender og potetåkrer i kilometervis.Hadde vært kult om Kaizers ble en slags musikklegende,en legende som skapte en ny,spesiell men allikevel mer moderne musikkstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Beste siden Dum Dum Boys på norsk!!! (Elsker både Dum Dum og Kaizers). Har bare ikke fått vært på konsert med dem enda.... Søren altså, det må jeg gjøre noe med. Konsertene er jo legendariske har jeg hørt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kaizers Orchestra er jo konge- band!

Digger dem 100% icon_biggrin.gificon_biggrin.gif

Beste som har hendt norsk musikkhistorie,

ever 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...