Gå til innhold

Strikkete julegaver

Gjest oops, glemte å logge inn

Fremhevede innlegg

Gjest LilSweetie
Skrevet
Så lekkert! Ble litt inspirert nå jeg og dro frem noe ullgarn jeg har liggende. Må jo innrømme at det er noen år siden jeg fingerheklet noe særlig så jeg husker ikke helt åssen jeg gjør det. Altså siksakk mellom fingrene og dra over en og en, sånn som på bildene på den siden. Det er jo greit. Men den tråden man jobber med (altså den man drar på tvers) skal den rundt fingrene eller frem og tilbake på innsiden av hånda?  Noen som vet?

Jeg er ikke kjempegod på dette selv, så skjønte ikke helt forklaringen din... Men på de fleste håndarbeids-/strikkebutikker kan du få kjøpt et slags rør som gjør det lettere for oss som ikke er så gode på det. Det koster bare 40-50 kroner, og gjør det mye lettere synes jeg! De er beregnet til å lage smykker med, men kan brukes til dette også. Tror det het Anchor eller noe...

Og til trådstarter: Jeg hadde ønsket meg en strikkegenser :) (og lue, skjerf og pulsvanter hvis jeg ikke hadde fått det til jul i fjor :) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sokker får jeg aldri nok av. Et par votter hadde og vært lekkert.

Skrevet
Så lekkert! Ble litt inspirert nå jeg og dro frem noe ullgarn jeg har liggende. Må jo innrømme at det er noen år siden jeg fingerheklet noe særlig så jeg husker ikke helt åssen jeg gjør det. Altså siksakk mellom fingrene og dra over en og en, sånn som på bildene på den siden. Det er jo greit. Men den tråden man jobber med (altså den man drar på tvers) skal den rundt fingrene eller frem og tilbake på innsiden av hånda?  Noen som vet?

Litt sent svar, men!

Den tråden man jobber med skal bare frem og tilbake inne i hånda ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...