Gå til innhold

Strikkete julegaver

Gjest oops, glemte å logge inn

Anbefalte innlegg

Gjest oops, glemte å logge inn
Skrevet

Jeg har lyst å begynne å strikke gaver til familie og venner til jul, og da er det snart på tide og starte! Hadde dere vært glad for å få hjemmestrikket til jul? Og hva ønsker dere helst å få? Sokker, lue, votter, tøfler, sjerf, vesker, andre ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde blitt spesielt glad for ullsokker og tøfler! (Kun fordi jeg har massevis av luer, votter og skjerf. Ellers hadde det også vært kjekt. Se an gavemottakeren!)

En fin tovet veske hadde også vært morsomt (men her bør du vite litt om stilen til mottakeren). Jeg har venninner som sverger til pulsvarmere og "leggings", så hvis du kjenner noen frysepinner kan det kanskje være noe.

Hvis det er snakk om barn funker det også med ullstilongs (da blir ihvertfall foreldrene glade! ;) ) eller en fin genser (masse morsomme barnemønster, men endel jobb da...).

Det var det jeg kom på i farta!

Edit: Jeg er forresten jente i midten av tjueårene...

Endret av brumma*
Skrevet

Jeg tror at jeg hadde ønsket meg en lue og noen vanter..... gjerne i en frisk farge...

...en litt sånn pyntelue

Skrevet
Jeg har lyst å begynne å strikke gaver til familie og venner til jul, og da er det snart på tide og starte! Hadde dere vært glad for å få hjemmestrikket til jul? Og hva ønsker dere helst å få? Sokker, lue, votter, tøfler, sjerf, vesker, andre ting?

Hadde ønsket meg alt jeg. Strikker aldri selv, så veldig glad for sånne gaver.

Men veska måtte være tovet da. Stilig.

Dessuten veldig kult med matchende sett i lue, votter og skjerf.

To tips. Et vennepar av meg fikk kjærestevotter til jul. Det vil si en vott til hver av dem og en de kunne dele, slik at de kunne holde hverandre i handa ute også. Vet ikke hvor mye de bruker dem, men veldig søt idè da.

Ellers fikk vi hjemmestrikkede nisser et år. Både mor, far og nissebarn. Er vel omtrent den gaven jeg setter mest pris på noen gang. Kjempefine, og utrolig koselig gave. :)

Skrevet

Jeg strikker også julegaver :)

Holder meg langt unna tovede vesker og den slags, synes det er grufullt, men lager sokker, pulsvanter med flettemønster i alpakka og kule luer.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ullsokker enten med morsomt mønster/farger eller ensfarget i tynnere garn med mønsterstrikk. Også morsomt med sjal og pulsvarmere. Lue er jeg litt usikker på. Dette fordi jeg er veldig kresen på hodeplagg, og at den må passe perfekt (men ikke alle som er like sære som meg da).

Skrevet

Pulsvarmere, eller er det kanskje håndleddsvarmere det heter?! Gjerne i festlige farver og med perler og dilldall.....

Skrevet

Jeg får aldri nok av votter, skjerf, leggvarmere, sokker, vesker!

Ellers kan man jo strikke ting til kjøkkenet i fine farger, som oppvaskkluter og grytelapper.

Jeg har laget noen gryteunderlag som jeg skal gi bort i år, som er fingerheklet og tovet. Ikke akkurat hva du spurte etter kanskje, men det er ihvertfall en idé til hjemmelaget man kan gi bort. her kan du se sitteunderlag som er laget etter samme prinsipp

Skrevet
Jeg har laget noen gryteunderlag som jeg skal gi bort i år, som er fingerheklet og tovet. Ikke akkurat hva du spurte etter kanskje, men det er ihvertfall en idé til hjemmelaget man kan gi bort. her kan du se sitteunderlag som er laget etter samme prinsipp

Så lurt! Spesielt for oss som er litt ustø på å strikke etter mønster. Dette er jo barelærdom! ;)

Smart å lage gryteunderlag istedenfor også!

Skrevet

Så lekkert! Ble litt inspirert nå jeg og dro frem noe ullgarn jeg har liggende. Må jo innrømme at det er noen år siden jeg fingerheklet noe særlig så jeg husker ikke helt åssen jeg gjør det. Altså siksakk mellom fingrene og dra over en og en, sånn som på bildene på den siden. Det er jo greit. Men den tråden man jobber med (altså den man drar på tvers) skal den rundt fingrene eller frem og tilbake på innsiden av hånda? Noen som vet?

Skrevet

Oj, de sitteunderlagene var tøffe! Eneste problemet er at jeg ikke kan fingerhekle. Tror jeg må ha en aldri så liten opplæringsrunde av min datter på 9, hun er nemlig en racer på fingerhekling......

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Ja takk!

Skrevet

Jeg hadde blitt ekstra glad for noen skikkelige leggvarmere. Ikke sånne fislete som selges i kjedebutikkene nå, men noen skikkelig store og gode og slouchy. Hvis det er noen som husker den typen de hadde på BikBok for noen år siden, så er det omtrent sånne jeg mener. :)

Skrevet

Ifjor fikk jeg hjemmestrikkede ulltøfler fra en av mannens kunder ... jeg ble kjempeglad for gaven :)

Skrevet

Ikke bare sokker, men raggsokker som rekker helt opp til kneet! De er supre. Jeg bestilte det av mormor i fjor, og brukte de hele vinteren.

Ellers har jeg nettopp begynt å hekle, og har akkurat blitt ferdig med mitt første skjerf. Det er lekkert!Sjekk denne Nr 98-12.

Det er veldig mye annet fint på den siden også.

Og apropos - hjemmelagde strikke/hekleplagg som er fine - det er en BRA gave!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...