Gå til innhold

Hvilken service samler dere på?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til hverdags bruker jeg frokost- og middagsserviset, Verde fra Figgjo. Det er enkelt og stilfullt - samtidlig som det er uhyre sterkt og holdbart. Det er også valgt av mange restauranter og cafeer av den grunn ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også frokostservise Verde fra Figgjo. Bruker det når vi har kaffebesøk også. Synes det er kjempefint og enkelt.

Hverdagssertiset vårt er Cusine fra Porsgrund. Helt hvitt og enkelt det også. I tillegg har vi de firkantete fatene fra Con Gusto som vi bruker til litt finere. Har også endel serveringsfat, sausenebb, creme brulee-skåler osv. i Con Gusto serien.

Siden alt er helt hvitt (og samme nyanse) så bruker vi det litt om hverandre, noe som jeg synes er veldig greit.

Til pent har vi et porselenservise som er kjøpt i Praha for flere år siden. Vet ikke hvem som har laget det, men jeg synes hvertfall det er veldig enkelt og pent.

• 1 år senere...
Gjest nordlandsnipa
Skrevet

Samler på flere serviser:

* Festservise 1: Celestial Platinum fra Wedgwood *

* Festservise 2: Spesialdesignet Monorgamservise (monogrammet ble laget til bryllupet vårt ut fra våre forbokstaver)

* "Mindre anledninger-servise": Herregård fra Firkløveren

* Hverdagsservise: Windsor-servise og hvitt/nøytralt fra Ikea.

* Påske: vet ikke hva det heter, men det er Firkløverens tidligere påskeservise (ikke det med harer som du selger i dag)

* Jul: Har ett kaffeservise og ett middagsservise. Begge er kjøpt på Bohus.

I tillegg samler jeg på Hadelands "Galakse"-dekktallerkener. Passer til alle servisene.

Hva bestikk angår, samler jeg på Hardangerbestikks "Carina" og et spesialdesignet sølvbestikk med monogrammet vårt.

Av glass, samler jeg på Hadelands "Skagerak" (Champagne, grand rødvin, rødvin, hvitvin, hetvin, konjakk, likør, vann, farris, øl og dram). De har imidlertid ikke Whiskey glass (der samler jeg på Peacock fra Porsgrund) og Cocktail (der samler jeg på Kosta Bodas Line).

Sist, men ikke minst samles det på ymse kunstgalsserier, bla Kosta Bodas Contrast

Gjest nordlandssnipa
Skrevet

.... glemte å tilføye at samtlige serviser er både for frokost og middag:-)

Skrevet (endret)

Jeg samler (eller samlet egentlig) på Marianne fra Firklöveren. Har åtte av middag-, forrett- og dype tallerkener pluss flere serveringsdeler. Får vel begynne å samle igjen så jeg får komplett servise til 12 personer. :)

Ellers har jeg og kjaeresten tittet litt på et bruksservise fra Pillivuyt som vi kunne tenke oss å begynne å samle på. Det blir antagelig Louna eller Bourges. Det er jo litt omvendt, men jeg har altså penservise og sölvbestikk, men ikke noe ordentlig bruksservise. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Hadde jeg ikke allerede hatt penservise ville jeg nok begynt å samle på Gray Pearl.

Til kaffe har jeg litt lyst til å begynne å samle på espresso- og capucchinokoppene i forskjellig design fra Ritzenhof

Endret av Amadea
Skrevet (endret)
Samler på gray pearl fra Villeroy & Boch.

Veldig fornøyd :)

Ååh.. Nydelig! Vi leter etter et servise vi kan samle på vi også, så dette var et godt tips. Har bare samlet glass foreløpig. Har hvitvin, rødvin, likør og cognac-glass hittil av Royal fra Hadeland.

Vedlegg slettet.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Skrevet

Edme fra Wedgewood og det bruker jeg både til hverdags og fest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...