Gå til innhold

Forstoppelse

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svisker! Det funker veldig bra...men vær obs, spiser du mange så må du regne med å sitte på do noen timer! ;)

Skrevet

Prøv å drikk et glass med linfrø som har ligget oppblødt i vann en times tid et par ganger om dagen. Smaker ikke godt, men er effektivt.

Skrevet

Svisker, gjærne sviskekompot, linfrø,malt ekstrakt i varm melk eller te, biola, druer (i store mengder). hvis ikke noe av dette hjelper kan du gå på apoteket å få reseptfritt aføringsmiddel anbefales IKKE, det er ikke noe bra for fordøyelses systemet, men det funker jo. eller også klyster fryktelig ubehagelig åsette.

Gjest bente85
Skrevet

Masse drikke

Mye fiber

Masse fysisk aktivitet

Gjest bente85
Skrevet

Og hvis det ikke går over da, burde du komme deg til legen, om ikke avføringsmiddel ikke virker.

Skrevet

Vann, masse vann. Prøv først med ca 2 l over to timer, gjerne kombinert emd en liten spasertur. Bruker å funke som bare det.

Virker ikke det kan du fint pøse på med en liter til.

Skrevet

Med fiber og vann i magen

kommer bommelom minst en gang til dagen!

Malt er også bra. Det holder vann i tarmen, slik at det ikke "tørker ut" og blir sittende fast. Jeg tar en spiseskje maltekstrakt til dagen, og tarmene funker som aldri før!:) (I tillegg hjelper det for å styrke hår og negler.) :)

Skrevet

Drikk en stor kopp med avføringste før du legger deg :)

Gjest Trådstarteren her
Skrevet

Nå er problemet borte :) Det kom en liten bommelom til slutt gitt.

Takk for masse fine råd og tips.

Er nok jerntablettene mine som gjør dette med magen min.

Skrevet

Sterk kaffe gjør også susen..... En trippel espresso.....

Skrevet
Nå er problemet borte :) Det kom en liten bommelom til slutt gitt.

Takk for masse fine råd og tips.

Er nok jerntablettene mine som gjør dette med magen min.

Ja, fysj, jerntabletter er ikke noe særlig. Bra at det gikk til slutt. Da jeg tok jerntilskudd, hjalp denne grøten (jeg synes faktisk det smaker godt også, men vet at ikke alle liker den):

2,5 dl kli

2,5 dl havregryn

en god neve rosiner (hiv gjerne oppi masse, hvis du liker det. Samme effekt som svisker)

7 dl vann

Kokk opp, la koke til passe grøtkonsistens. Ha oppi littegranne salt til slutt, og spis så mye du orker (oppskriften er nok til frokost for to personer).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...