Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal skaffe meg et adapter for utenlandsturer. Har lest om et på nett, med flere uttak som passer i de fleste land. Det står at den ikke inneholder transformator. Må jeg ha det i tilfelle strømstyrken i veggen er ulike fra Norge? Brukes adapter bare fordi uttaket ikke passer til norske apparater?

Videoannonse
Annonse
Gjest LilSweetie
Skrevet

Jeg tror ikke man bruker begge paa en gang? Jeg har hvert fall to forskjellige, en til land med annerledes stromstyrke (USA) og en til land med annerledes uttak (England). Da trenger jeg bare aa bruke en hvert sted. Om det finnes en kombinert vet jeg ikke, men jeg synes i saa fall det hores rart ut? (Sikkert mulig aa lage, men da vil jeg tro at den er saapass avansert at den blir dyrere enn to separate som man kan faa billig).

Skrevet

Hei

Man kjøper vanligvis et adapter kun for at man skal få kontakten til å passe når man reiser. Da kan man oppleve problemer hvis man kommer til et land som f.eks. har 110 V og ikke 220 V som vi kjører på her hjemme. Men veldig mange av dingsene som vi bruker etterhvert (ledning til PC, lader til mobil, lader til kamera osv) takler både 110 v og 220 V men det står som regler på disse. Men en skal være forsiktig hvis man f.eks. kjøper et vanlig husholdningsprodukt i f.eks. USA...da må man ha en transformator og det er som regler en tung klump som må monteres på ledningen.

Skrevet

du får en international 5-pac på biltema.

Billig og bra, oxo når man bestiller produkter fra usa el lignende, som ikke passer inn i veggen i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...