My Skrevet 26. oktober 2006 #1 Skrevet 26. oktober 2006 Hei! Må man legge katten i narkose for å få chipmerket den? Noen som vet?
Titti72 Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Skal den ha chip så er det ingen bedøvelse. Det er bare en stor sprøyte som settes. Skal den tattoeres i øret så blir den bedøvd.
My Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2006 Fint Min mor har en gammel katt som må merkes, vet ikke om det er så lurt å gi narkose på en pensjonist-katt... Da blir det chipping!
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2006 #4 Skrevet 27. oktober 2006 hva er chipping? må jeg gjøre det med pusen min? hva koster det?
My Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2006 Chipping er at en dyrlege leggen inn en liten microchip under huden på dyret. Chippen er på str med et lite riskorn. Hvis katten/hunden blir borte og noen finner den igjen, kan en dyrlege skanne dyret og et navnet ditt kommer opp på dataskjermen hans/hennes. Vet ikke hvor mye det koster? Kanskje noen andre som vet?
Gjest Sumiko Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Hvis jeg ikke husker feil så gav jeg 450,- for chipmerking. Og nåla er diger og mange katter skriker, men det er fort gjort og å legge katten i narkose for dette er helt unødvendig og en altfor stor risiko bare for å chipmerke. Men, siden dette gjør vondt, er det endel som gjør det i forbindelse med allerede narkoserelaterte inngrep, f.eks kastrering/sterilisering etc.
My Skrevet 27. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2006 450 kr var jo ikke så galt! Jeg er enig med deg i at nakose bør ungås hvis mulig.
Gjest Gjest Skrevet 2. november 2006 #8 Skrevet 2. november 2006 Min veterinær mente at det var lurest å tatovere i tillegg til chippen. Dette fordi folk kanskje ikke får katten sjekket hvis de ikke ser noe merking. Min pus har en M for merket (eller Mamma ) i øret sitt.
Gjest Shoreh Skrevet 2. november 2006 #9 Skrevet 2. november 2006 Informasjon ligger på www.dyreidentitet.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå