Gå til innhold

Hold dere unna barn under 16 år!


sEnsAtion

Anbefalte innlegg

Hold dere unna barn under 16 år!

I dag leste jeg en nyhet som er nok et tiltak mot et kaldt og paranoid samfunn. La meg legge inn et kort sitat:

”Politidirektoratet støtter forslaget om å kriminalisere kontakt med barn i den hensikt å senere begå seksuelle overgrep mot dem”

Kilde: VG

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135333

Hensikt å senere begå seksuelle overgrep mot dem? Enhver intelligent person vet at hensikter ikke kan bevises og skjules av de med vonde hensikter. Hvem skal da avgjøre hvorvidt en person hjelper en gutt på 9 år som har punktert på sykkelen sin eller bruker punkteringen til å innynde seg seksuelt hos barnet? Dersom en jente på 15 år spør om å få låne mobiltelefonen din? Dersom en liten gutt som har gått seg bort spør deg om hjelp til å finne mor eller far? Du kommer kanskje i kontakt med noen som vil ha voksenkontakt eller trenger hjelp?

Jeg er et normalt medmenneske som bryr meg om både store og små. Om dette blir gjennomført, kommer jeg til å sette som hovedregel å ta stor avstand fra alle mindreårige. Ikke det at jeg har mye kontakt med dem nå. Dette er fordi jeg ikke vil bli misstenkt for å ”planlegge en kriminell handling” dersom jeg hjelper noen.

Hva synes du om lovforslaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et latterlig og meningsløst forslag. Ettersom det ikke er noen som i praksis kan tas på det.

Hva med å heller gi dem livstid så de ikke slipper ut igjen og kan fortsette karrieren som overgripere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke snakk om de tilfellene der man hjelper barn, snakker med barn osv, slem eller ikke.

Direktoratet mener dette vil gjøre det lettere å hindre potensielle overgripere i å kontakte barn via chattesider på internett, enn om straffansvaret først inntrer når gjerningspersonen drar for å møte barnet.

Jeg regner med at det er snakk om tilfeller som dette. Typisk "sexprat" med barn, får dem til å legge ut tvilsomme bilder, avtaler å møte dem på et hotellrom osv, osv.

De vil vel ha en mulighet til å ta dem før de går så langt som å fysisk overgripe seg på noen. (I tilfeller der det er klart hva som skal skje...)

Ut fra den relativt korte og upresise artikkelen, vet ikke helt hva jeg synes. Lurer litt på hvordan det skal fungere i praksis. Måtte bare kommentere TS' innlegg å holde seg borte fra barn generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hopeful

Vanskelig å ta dem kanksje, men ideen er god! Si f.eks. en 50 år gammel mann som oppsøker chat forumer for å komme i kontakt med tenåringsjenter. Han chatter med dem, blir kjent med dem, og skaper et fortrolighetsforhold han senere utnytter når jentene er "lovlig".. Dette KAN de nok ta dem på senere.. men det er ikke en enkel sak.. men ideen og tanken bak forslaget er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Hold dere unna barn under 16 år!

I dag leste jeg en nyhet som er nok et tiltak mot et kaldt og paranoid samfunn. La meg legge inn et kort sitat:

”Politidirektoratet støtter forslaget om å kriminalisere kontakt med barn i den hensikt å senere begå seksuelle overgrep mot dem”

Kilde: VG

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=135333

Hensikt å senere begå seksuelle overgrep mot dem? Enhver intelligent person vet at hensikter ikke kan bevises og skjules av de med vonde hensikter. Hvem skal da avgjøre hvorvidt en person hjelper en gutt på 9 år som har punktert på sykkelen sin eller bruker punkteringen til å innynde seg seksuelt hos barnet? Dersom en jente på 15 år spør om å få låne mobiltelefonen din? Dersom en liten gutt som har gått seg bort spør deg om hjelp til å finne mor eller far? Du kommer kanskje i kontakt med noen som vil ha voksenkontakt eller trenger hjelp?

Om loven blir vedtastt så er det ikke snakk om at du blir dømt om du hjelper en gutt som har punktert sykkelen, eller låner bort mobilen i fem minutter. Det er snakk om mennesker som oppsøker barn og unge, og som har stadig kontakt med et abrn/ungdom. Det det er snakk om er mennesker som går inn på chatterom for tenåringer, blir kjent med Lise13 og fortsetter å "snakke" med henne. Så jeg tror ikke du har noe å frykte om du svarer et barn på spørsmål om når bussen går til Groruddalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Vanskelig å ta dem kanksje, men ideen er god! Si f.eks. en 50 år gammel mann som oppsøker chat forumer for å komme i  kontakt med tenåringsjenter. Han chatter med dem, blir kjent med dem, og skaper et fortrolighetsforhold han senere utnytter når jentene er "lovlig".. Dette KAN de nok ta dem på senere.. men det er ikke en enkel sak.. men ideen  og tanken bak forslaget er bra!

Nettopp. Det er sånne saker lovforslaget er for. Om det er gjennomførbart er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg så en gjengitt chat på en side tilhørende en organisasjon som "jakter" på sånne mennesker.

Representanten fra den organisasjonen hadde da gitt seg ut for å være en 13-årig jente ellerno, og kom i kontakt med en godt voksen mann.

Etter at de hadde chattet noen dager kom det frem ganske tydelig i chatten hva denne mannen hadde tenkt å gjøre med denne fiktive 13-åringen. Han sa det rett ut at hun kom til å være sexslaven hennes, og tjene ham på alle måter. Samtidig så man også hvordan han bevisst nedverdiget henne ved å alltid skrive navnet hennes med små bokstaver, omtale henne som et objekt, etcetc.

Mot at hun ble sexslaven hans skulle han "ta vare på og være glad i henne"...

Det var i USA, og han ble heldigvis arrestert. Hvis denne loven kan hjelpe med å arrestere folk som det før de får gjort noe, som den mannen ble, så ønsker jeg den velkommen med åpne armer.

(Vet ikke om det han drev med kanskje er ulovlig allerede, men hvis ikke, og det ér det som forbys i denne loven så er det jaggu på tide)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...