Thea Skrevet 26. januar 2003 #1 Del Skrevet 26. januar 2003 I noen år nå har jeg hatt et munnsår som kommer igjen og igjen på undersiden av underleppa. Det er ganske stort av størrelse men utarter seg kun ved at det begynner å klø for så å bli rødt (antagelig av kløinga) Munnsåret kommer tilbake på det samme stedet med temmelig jevne mellomrom. Det har hendt noen ganger (deriblandt nå) at huden begynner å flasse av og veske. Jeg vet ikke om disse har noen forbindelse men jeg får også bitte små nupper på leppene enkelte ganger. Dette er så slitsomt og selv om det ikke er noe stort og prangende synes jeg ikke det er særlig pent :-? Jeg fikk en salve av legen min for en stund som hovedsakelig skal brukes mot fotsopp og denne funka ganske greit i begynnelsen, men nå aner jeg ikke hva jeg skal ty til Har noen andre vært borti det samme?? Kan det være herpes jeg har, selv om symptomene ikke stemmer helt overens eller kan det rett og slett være sopp?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 26. januar 2003 #2 Del Skrevet 26. januar 2003 Høres jo ut som herpes da. Har du prøvd vectavir? Den skal visstnok være bra mot det! -x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 26. januar 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 26. januar 2003 Nope, har ikke det. Har ikke forsøkt noen som helst medikamenter mot herpes, men om det er det som står på så får jeg vel ta meg en tur til legen :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. januar 2003 #4 Del Skrevet 26. januar 2003 Vectavir eller Zovirax. (vectavir er billigere tror jeg) Kremene skal brukes med EN gang du kjenner antydning til at det skjer noe og nupper/blemmer kommer. Synes, dessverre, at det høres ut som herpes simplex, som det heter. Kjempe, kjempe ubehagelig. Av og til dukker de opp i forbindelse med forkjølelse (forkjølelsessår) eller stress/mye og tenke på osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea Skrevet 26. januar 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 26. januar 2003 Av og til dukker de opp i forbindelse med forkjølelse (forkjølelsessår) eller stress/mye og tenke på osv. Heeeeeeeeeeeeee, du sier ikke det :-? Jaja. jeg får ta det opp med ham neste gange jeg er hos legen. Og ser man an øyekatarren min for øyeblikket blir ikke det lenge til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 26. januar 2003 #6 Del Skrevet 26. januar 2003 mhm, så stress ned, snuppa!!! (ok, jeg vet det ikke er lett) Men ja, ta det opp med legen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amica Skrevet 27. januar 2003 #7 Del Skrevet 27. januar 2003 Smart å stikke innom legen en gang du har utbrudd. Da kan man ta en dyrkningsprøve for å fastslå om det er herpes, og om det er type 1 eller 2. Men NB: Vær forsiktig med oralsex når du har utbrudd! Fagliteraturen sier at hs1 ikke trives på kjønnsorganer og at hs2 ikke trives på munnen, men dette holder ikke vann lenger. Flere steder i landet ser man en markant økning i forekomsten av hs1 på kjønnsorganene, særlig hos ungdomer. Ikke ta på leppen og deretter på øynene heller. Vask hendene i mellomtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 28. januar 2003 #8 Del Skrevet 28. januar 2003 Høres ut som et herpesvirus ja. Hadde helvetesild(herpes zoster) før jul.. og føler med deg!! Vet ikke om du får noe medisin mot det, for i.flg. lege må dette viruset tas innen 72timer etter FØRSTE utbrudd. Slik var det iallefall for herpes zoster. (Men da tas det en gang for alle også)... Og JA! Medisinen er RÅdyr! Tror jeg betalte 300kr elns for 20tabletter.. (skulle tas tre stk tre ganger daglig i 10 dager, derfor ble det 600kr) Snakk med legen din! Hun kan sikkert hjelpe deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 28. januar 2003 #9 Del Skrevet 28. januar 2003 Det er laaaaangt fra prisen du må betale hvis det er herpes simplex)munnsår/forkjølelsessår) Også er det i biiittebittesmå kremtuber. Små, men effektive og VELDIG gode å ha når du kjenner et utbrudd på gang. Husker ikke nøyaktig prisen, er en stund siden jeg kjøpte sist, men under hundrelappen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå