Gå til innhold

Veldig vondt i hodet for tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg håper det er noen der uten som har noen råd angående hodepine. Jeg har i det siste (siste månden) fått ofte sterk hodepine i høyre hjernehalvdel.. Har tatt ibuxtabletter hver gang, og drukket mye vann, men den vil liksom ikke forsvinne.. Dette går utover husarbeidet hjemme, og mitt forhold til min samboer, føler meg som en hjelpesløs person noenganger :tristbla:

Noen som har hatt det slik? eller har noen gode råd, hva kan gjøres? hAr aldri hatt det sånn før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er veldig plagsom hodepine som har kommet plutselig uten noen grunn du kan tenke deg til må du gå til legen ja. Ingen her kan gjette hva det er.

Vil ikke skremme deg, men dette skjedde med min kjæreste og det viste seg at han hadde en hjernesvulst. Det kan være alvorlig, men er jo sjelden det. Men du bør oppsøke lege for å få sjekket i alle fall. Du kan jo også prøve en annen hodepinetablett med andre virkestoffer for å se om det hjelper.

Skrevet

Du bør nok gå til legen ja. Hodepinen kan komme av stress (anspenthet), vitamin/mineralmangel eller det kan være noe mer alvorlig.

Skrevet

Hvis du har ømme eller stive muskler i nakke eller skuldre,kan dette gi seg utslag i hodepine. stress,lite søvn og hvis man sitter mye fremfor pc kan også gi samme utslaget. Det kan være mange grunner,oppsøk lege hvis den ikke gir seg. Husk at også for mye smertestillende kan gi motsatt effekt.

God bedring! :)

Skrevet

Bruker du briller/linser? Hvis ikke kan det være en ide å sjekke om du trenger det, mange får hodepine pga stadige forsøk på å kompensere for dårlig syn uten å være klar over det selv.

Ellers ville vel jeg og tatt en tur til legen. Mens du venter på time er det lurt å føre en hodepinedagbok med når hodepinen starter, om den endrer form, varighet, evt smertestillende du har tatt, ting som kan ha utløst hodepinen (alkohol, stress osv) og ikke medikamentelle effektive hjelpemidler (søvn, ro, kald klut på pannen). Dette er et godt hjelpmiddel for legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...