Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Det er jo en kjent sak at mange opplever å få tilbake sopp eller bakteriell vaginose kort tid etter behandling. Hva kan man gjøre for å forebygge disse utbruddene igjen? Jeg har hørt at Ecovag vaginalkapsler fungerer bedre enn vaginal kapslene. Hvilke erfaringer har dere? Man bør jo ikke bruke disse vaginalkapslene konstant, kan det derfor være en løsning å f.eks ta en tablett med Idoform hver dag? De inneholder jo melkesyrestoff...
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 etter en behandling hva da? sopp/bakterieubalanse hvor?
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #3 Skrevet 24. oktober 2006 (jeg mente "vivag" kapsler der jeg skrev vaginal kapsler.)
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Etter en antibiotikabehandling av VB eller en soppkur for behandle soppinfeksjonen i underlivet. Håper du forstår mer nå...
Gjest gjesta Skrevet 24. oktober 2006 #5 Skrevet 24. oktober 2006 Når jeg har hatt problemer med sopp eller lignende så pleier jeg å bruke vivag noen uker. Slik at det ikke skal komme tilbake med en gang. Var spsielt plaget under graviditeten, og da var det greit og slippe at det kom på nytt med en gang.
Hu i Svingen Skrevet 24. oktober 2006 #6 Skrevet 24. oktober 2006 Det er lurt å spise yoghurt / kefir / biola jevnlig. Det forebygger også.
Hu i Svingen Skrevet 24. oktober 2006 #7 Skrevet 24. oktober 2006 Jo, du kan forresten smøre deg med yoghurt nedentil også. Litt grisete er det nok, men det virker visst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå