Nemipia Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Hei. Lurer på en ting. Når jeg er ferdig med utdannelsen min, vil jeg ha opparbeidet 4 års ansiennitet som assistent innen helse-og sosial i offentlig sektor.. Vil dette kunne overføres til min nye stilling (som vil bli innen samme sektor), slik at jeg da kan starte med 4 års ansiennitet? :klø:
Lilleba Skrevet 24. oktober 2006 #2 Skrevet 24. oktober 2006 Ja, all offentlig tjeneste gir ansiennitet i kommunen. Her er bestemmelsene, der det står i punkt 12.2 det som du er på jakt etter. Fra HOVEDTARIFFAVTALEN I KS, KAP.1: 12 Ansiennitet og andre lønnsbestemmelser 12.1 Hovedregel Lønnsansiennitet fastsettes ved tilsetting etter følgende regler: Lønnsansiennitet regnes tidligst fra fylte 18 år. Ansiennitetsdatoen fastsettes til den 1. i tilsettingsmåneden på grunnlag av godskrevet lønnsansiennitet. Omsorgstjeneste godskrives med inntil 3 år. Med omsorgstjeneste menes omsorg for barn eller pleie av eldre eller syke. Fravær uten lønn i forbindelse med nedkomst, adopsjon og videreutdanning medregnes med inntil 2 år i lønnsansienniteten. Fagarbeider med avlagt fagprøve får verdiskapningsdelen av læretiden medregnet i lønnsansienniteten. Verneplikt godskrives i lønnsansienniteten. Ved omgjøring av stilling som følge av utdanning og/eller endrede arbeidsoppgaver beholdes tidligere fastsatt lønnsansiennitet. Det gis ikke lønnsansiennitet etter flere bestemmelser for samme tidsrom. 12.2 Godskriving av tjeneste Ved tilsetting i stillingskode med den sentralt fastsatte minstelønn for ufaglærte, godskrives all tidligere privat og offentlig tjeneste i lønnsansienniteten. Som privat tjeneste regnes også arbeid i hjemmet med inntil 6 år. Ved tilsetting i annen stilling, godskrives offentlig tjeneste fullt ut. I tillegg godskrives lønnsansiennitet for tidligere privat tjeneste som er av betydning for stillingen. Dette punktet gjelder også der det har vært avbrudd i tjenesten. For undervisningspersonale godskrives lønnsansiennitet for privat tjeneste etter fullført faglig og pedagogisk utdanning.
Nemipia Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2006 Tusen takk for akkurat det svaret jeg håpet på!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå