Gå til innhold

Nisse med lykt ute på trappa

Frk Johansen

Anbefalte innlegg

Min mor har en koselig nissefar som holder en lykt stående ute på trappa i desember og jeg har lyst på maken. Hvor får man tak i disse? Har sett noen som ikke er det granne fint malt, min mor fikk sin av en gammel nabo som gjorde seg flid med både treverket og penselen men han er nå dessverre død. Noen som har et godt tips de vil dele? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har inntrykk av at mange lager dem, men ikke alle er like flinke til å male. Jeg tipper du bør saumfare slike julemarkeder før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 4 slike nisser.. To gutter og to jenter. Den første gutten vant vi på en førjulsbasar, og bestemor kjøpte ei jente av de som hadde laget den. Så tok pappa og brukte de som maler for å skjære ut et par til, så malte bestemor de.. Bortsett fra ene nissejenta som jeg har malt, så den er min :) Tror hele slekta har slike nisser på trappa :)

Der jeg kommer fra er det iallefall vanlig å få tak i de på julemesser arrangert av forskjellige idrettsforeninger, korps eller lignende.. Det bruker å være noen slike på de fleste steder før jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte min i Sverige, Charlottenberg, ifjor tror jeg det var. Et lite hus rett over grensen som selger alle slags hagefigurer, deriblandt nisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var nok liten denne... Men takk for mange gode tips, får ta meg noen turer på julemesser og se hva som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...