Gå til innhold

Frances Farmer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nettop sett en sann, gammel film "Frances" fra 1982. Om ei fantastisk jente som het Frances Farmer. Herregud for et liv på den kvinnen, en ond mor som styrte alt, som fikk alle til å tro hun var gal og fikk henne tvangsinnlagt på fæle steder hvor hun ble voldtatt og tilslutt lobotomert... Kan ikke fatte at slikt gikk an.. :overrasket::overrasket:

En flott kvinne som døde alene 56 år gammel.. Lurer på om fikk opplevd noe av det hun drømte om i det hele tatt etter alt det fæle og foreldrene døde?

Og så vakker hun var, http://www.jairevewebsite.com/Farmerland/FFARMER01.jpg dessuten gjorde Jessica Lange en super jobb som spilte henne i den filmen. En film som gjorde inntrykk på meg og som jeg kommer til å huske lenge!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker den filmen gjorde sterkt inntrykk på meg i min ungdom.

Jessica Lange er en fantastisk skuespillerinne :)

Skrevet

Enig i at filmen er bra (men anbefales ikke i depressive faser, men det er en annen diskusjon), men hun ble ikke lobotomert. Se her for eksempel.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet (endret)

Maaange år siden jeg så filmen, men den gjorde inntrykk, ja. Jessica Lange gjorde en god rolle. Lenge siden jeg har sett noe til henne, forresten?

Endret av Hedda Gabler
Skrevet

Så vakker hun var i virkeligheten. Jessica Lang er også vakker i rollen da.

Husker jeg så den da den kom på kino i sin tid. Gjorde veldig inntrykk.

Har sett den på tv et par ganger for noen år siden og kjøpte dvd'n her om dagen.

Skrevet

Jeg husker den filmen ja, venninna mi og meg så den på kino, vi satt og holdt hverandre i hånda og grein skikkelig :grine: , men vi var jo også rasende på mora hennes :frustrert: .......ja det var en skikkelig sterk film fra virkeligheten

Skrevet

Jeg så denne filmen i fjor, og den gjorde skikkelig inntrykk på meg. Faktisk så mye at jeg valgte en scene fra filmen som monolog til søknad på teaterhøyskolen (der Francis skjeller ut moren i trappen). Kom ikke inn, da, men det var en gøy rolle å jobbe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...