Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2006 #1 Skrevet 24. oktober 2006 Jeg er ei jente i 20-årene som er veldig plaget med mye hårvekst. både på lår, mage, rygg og ansikt... Fjerner det, men problemet er at det kommer så raskt tilbake. nå har jeg hørt om en krem som heter hårstopp, som skal stoppe veksten.. men jeg er litts keptisk til det for det første er det dyrt, for det andre så hørtes det ut som det ble tilført hormoner lokalt i huden. jeg er ikke videre begeisrta for å klusse med hormoner... noen som har prøvd den med hell?
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #2 Skrevet 31. oktober 2006 Kan dessverre ikke hjelpe, ville bare si at jeg føler med deg. Selv er jeg plaget av voldsom hårvekst på legger, lår, bikinilinja, og verst (og pinligst) av alt: rundt brystvortene. Håper noen vil svare på spm ditt!
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #3 Skrevet 31. oktober 2006 Laserbehandling hjelper! Men det er dyrt....Venninna mi hadde samme problemet pga PCOS.
Nemesis Skrevet 31. oktober 2006 #4 Skrevet 31. oktober 2006 Det er normalt å ha litt hår rundt brystvorten
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #5 Skrevet 31. oktober 2006 Laserbehandling hjelper! Men det er dyrt....Venninna mi hadde samme problemet pga PCOS. ← Forresten: PCOS= polycystisk ovariesyndrom. Hvis man har det tror jeg man kan få dekt endel utgifter til permanent hårfjerning.
Gjest Gjest 2 Skrevet 31. oktober 2006 #6 Skrevet 31. oktober 2006 Takk, Nemesis. Men jeg har nok mer enn "vanlig". Og hårene tykke, lange og sorte. Kanskje fordi jeg alltid har nappet dem ut? Dette er faktisk første gang jeg har "sagt" det til noen. Du verden. Forum er flott
Gjest gjesta Skrevet 31. oktober 2006 #7 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg hadde en del hår på magen før, men den dumme veiviseren min forsvant med Diane/Feminil.
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #8 Skrevet 31. oktober 2006 Jeg har også hørt at laserbehandling skal være til stor hjelp. Og da er det visstnok faktisk en fordel jo mørkere (og kraftigere?) hårene er!!! Sjekk ut dette, det er ikke nødvendigvis svindyrt. Ta en ringerunde til laserklinikker og sammenlign pris. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2006 #9 Skrevet 1. november 2006 Var en artikkel om dette i denne mnds (eller forrige mnds) Make up og hår der de tok for seg de ulike måtene man kan fjerne hår permanent på. Og de laser behandlingene som var nevnt kostet fra 500-1000 kr pr gang, og for uønsket hårvekst måtte man gjennom 5-6 ganger for å få alt bort. Så en god del dyrt vil jeg nå si at det er.. Håper sånn på at en superløsning snart sal komme på markedet, lever i håpet ihvertfall =o)
Gjest Gjest3 Skrevet 7. november 2006 #10 Skrevet 7. november 2006 Jeg hadde en del hår på magen før, men den dumme veiviseren min forsvant med Diane/Feminil. ← Hva er egentlig Diane/Feminil da Sweet Jane????
Gjest gjesta Skrevet 7. november 2006 #11 Skrevet 7. november 2006 Hva er egentlig Diane/Feminil da Sweet Jane???? ← Det er et hormonpreparat. I pakningsvedlegget til Feminil står det: "Feminil brukes som prevensjonsmiddel til kvinner som har hormonelt betinget akne, økt fettutskillelse i huden, litt kraftig hårvekst (i ansiktet og på kroppen) eller hårtap". Det at pillen faktisk virker som en p-pille er en bivirkning av alt det andre, men nå skrives den også gjerne ut kun som p-pille. Det er for så vidt ikke helt heldig, siden den gir en noe økt risiko for blodpropp i forhold til andre p-piller.
Sukkersøta Skrevet 7. november 2006 #12 Skrevet 7. november 2006 Dra til legen og be han sende en henvisning til hudavdelingen på sykehuset! Der behandler de alt av sånne problemer. Lykke til Vet de har på Stavanger Universitetssykehus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå