Gå til innhold

Uønsket hårvekst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente i 20-årene som er veldig plaget med mye hårvekst. både på lår, mage, rygg og ansikt... Fjerner det, men problemet er at det kommer så raskt tilbake. nå har jeg hørt om en krem som heter hårstopp, som skal stoppe veksten.. men jeg er litts keptisk til det for det første er det dyrt, for det andre så hørtes det ut som det ble tilført hormoner lokalt i huden. jeg er ikke videre begeisrta for å klusse med hormoner... noen som har prøvd den med hell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dessverre ikke hjelpe, ville bare si at jeg føler med deg. Selv er jeg plaget av voldsom hårvekst på legger, lår, bikinilinja, og verst (og pinligst) av alt: rundt brystvortene.

Håper noen vil svare på spm ditt! :klem:

Skrevet

Laserbehandling hjelper! Men det er dyrt....Venninna mi hadde samme problemet pga PCOS.

Skrevet

Det er normalt å ha litt hår rundt brystvorten

Skrevet
Laserbehandling hjelper! Men det er dyrt....Venninna mi hadde samme problemet pga PCOS.

Forresten: PCOS= polycystisk ovariesyndrom. Hvis man har det tror jeg man kan få dekt endel utgifter til permanent hårfjerning.

Gjest Gjest 2
Skrevet

Takk, Nemesis.

Men jeg har nok mer enn "vanlig". Og hårene tykke, lange og sorte. Kanskje fordi jeg alltid har nappet dem ut?

Dette er faktisk første gang jeg har "sagt" det til noen. Du verden. Forum er flott ;)

Skrevet

Jeg hadde en del hår på magen før, men den dumme veiviseren min forsvant med Diane/Feminil. :)

Skrevet

Jeg har også hørt at laserbehandling skal være til stor hjelp. Og da er det visstnok faktisk en fordel jo mørkere (og kraftigere?) hårene er!!! Sjekk ut dette, det er ikke nødvendigvis svindyrt. Ta en ringerunde til laserklinikker og sammenlign pris.

Lykke til! :)

Skrevet

Var en artikkel om dette i denne mnds (eller forrige mnds) Make up og hår der de tok for seg de ulike måtene man kan fjerne hår permanent på.

Og de laser behandlingene som var nevnt kostet fra 500-1000 kr pr gang, og for uønsket hårvekst måtte man gjennom 5-6 ganger for å få alt bort.

Så en god del dyrt vil jeg nå si at det er..

Håper sånn på at en superløsning snart sal komme på markedet, lever i håpet ihvertfall =o)

Skrevet
Jeg hadde en del hår på magen før, men den dumme veiviseren min forsvant med Diane/Feminil. :)

Hva er egentlig Diane/Feminil da Sweet Jane????

Skrevet
Hva er egentlig Diane/Feminil da Sweet Jane????

Det er et hormonpreparat. I pakningsvedlegget til Feminil står det: "Feminil brukes som prevensjonsmiddel til kvinner som har hormonelt betinget akne, økt fettutskillelse i huden, litt kraftig hårvekst (i ansiktet og på kroppen) eller hårtap". Det at pillen faktisk virker som en p-pille er en bivirkning av alt det andre, men nå skrives den også gjerne ut kun som p-pille. Det er for så vidt ikke helt heldig, siden den gir en noe økt risiko for blodpropp i forhold til andre p-piller.

Skrevet

Dra til legen og be han sende en henvisning til hudavdelingen på sykehuset!

Der behandler de alt av sånne problemer.

Lykke til

Vet de har på Stavanger Universitetssykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...